Hamann SLS (2010) - tuning 'Skrzydlaka'

Hamann SLS (2010) - tuning 'Skrzydlaka'

Hamann SLS (2010) - tuning 'Skrzydlaka'
Olgierd Lachowski
21.07.2010 07:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:42

Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.

Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.

W wypadku SLS’a Hamann został ubiegnięty przez rosnącego w siłę Kicherera. Co więcej, druga z firm oferuje już nawet tuning silnika, natomiast u Hamanna popis dali jak na razie wulkanizatorzy. Ale po kolei…

Szukając udziwnień w postaci wielkich spojlerów zwiększających opór aerodynamiczny SLS’a do poziomu spadochronu na pewno się zawiedziemy, a to oznacza, że topowy Mercedes jest nietknięty. I bardzo dobrze, bo wiemy co styliści tego tunera potrafią zrobić z samochodem. SLS może się podobać, albo nie (mi się podoba do słupka B), ale trzeba oddać, że tuning nie zepsuł jego wyglądu.

Zamiast wielu spojlerów są większe koła z 21-calowymi felgami o tym samym wzorze, co w opisywanym wczoraj BMW.

Z przodu koła mają 9.0” szerokości, a z tyłu 11.0”. Do tychże felg mechanicy proponują opony 245/30 R 21 z przodu i 295/25 R 21 na kołach napędzających.

Obraz

Samochód jest obniżony o 30 mm, co nadaje mu jeszcze groźniejszy wygląd. Za odpowiednio groźny dźwięk wydobywający się z układu wydechowego dbają nowe rury ze stali nierdzewnej z końcówkami o średnicy 90 mm.

Jak na razie silnik jest nietknięty, ale 571 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego produkowane przez 6.2-litrową ‘V-ósemkę’ i tak robią swoje. Jednostka napędowa nosi kod M159 i jest zmodyfikowanym silnikiem M156 używanym przez AMG w wozach z oznaczeniem ‘63’. W stosunku do M156 motor SLS’a ma ulepszony system wtryskowy, kanały dolotowe i wylotowe, wałki rozrządu i miskę olejową. To wszystko pozwala na uzyskanie o 45 KM więcej mocy niż w najmocniejszym M156. Sam napęd jest rzecz jasna klasyczny, a więc silnik znajduje się z przodu (choć jest daleko przesunięty w kierunku kabiny pasażerskiej), a moc przekazywana jest na koła tylne.

Ważący nieco ponad 1600 kg AMG Mercedes rozpędza się do 317 km/h, a przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h trwa 3.80 s. Dokładnie te same osiągi ma wóz Hamanna. Ceny opisanych wyżej modyfikacji nie są znane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 571 KM przy 6800 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91.98 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 4750 obr./min.
  • Emisja CO2: 314 g/km
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9.0 x 21″
  • Koła tylne: 11.0 x 21″
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2.84 kg/KM
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.80 s
  • Prędkość maksymalna: 317 km/h

Źródło: autoblog.nl

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)