Piękna ‘Włoszka’ jeszcze ładniejsza – Wheelsandmore GranTurismo (2010)

Piękna ‘Włoszka’ jeszcze ładniejsza – Wheelsandmore GranTurismo (2010)

Piękna ‘Włoszka’ jeszcze ładniejsza – Wheelsandmore GranTurismo (2010)
Olgierd Lachowski
15.08.2010 21:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:44

Tunerów Maserati jest na razie niewielu, dlatego tym bardziej warto wspomnieć o firmie, która się za włoskie samochody zabiera. Tą firmą jest Wheelsandmore z Niemiec, która specjalizuje się w projektowaniu i produkcji felg, a swoją przygodę z tuningiem zaczynała bodajże od Audi R8. Teraz oferta jest znacznie szersza, a nie tak dawno do listy przerabianych aut dołączyło Maserati GranTurismo.

Tunerów Maserati jest na razie niewielu, dlatego tym bardziej warto wspomnieć o firmie, która się za włoskie samochody zabiera. Tą firmą jest Wheelsandmore z Niemiec, która specjalizuje się w projektowaniu i produkcji felg, a swoją przygodę z tuningiem zaczynała bodajże od Audi R8. Teraz oferta jest znacznie szersza, a nie tak dawno do listy przerabianych aut dołączyło Maserati GranTurismo.

Przedstawiony na zdjęciach model w wersji seryjnej ma silnik V8 o objętości 4.2 l i mocy 405 KM. Maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. To pozwala mu się rozpędzić do 285 km/h.

Po wyjeździe z bram Wheelsandmore auto ma 445 KM. Przyrost ‘pary w kotle’ jest możliwy dzięki nowemu oprogramowaniu silnika w cenie 1899 euro (+25 KM i +30 Nm) oraz nowemu układowi wylotowemu wykonanemu ze stali szlachetnej. ‘Wydech’ jest wyposażony w sportowe reaktory katalityczne o stu celach każdy. Zmniejszenie oporów wewnętrznych w stosunku do seryjnego układu wydechowego pozwoliło wykrzesać dodatkowe 15 KM. Niestety cena wraz z montażem nie jest niska i wynosi 5998 euro.

Istnieje również możliwość wymiany zawieszenia za 3098 euro na takie, które ma możliwość regulacji wysokości.

Szybsze GranTurismo powinno mieć skuteczniejsze hamulce. Tuner oferuje zestaw, gdzie tarcze przednie mają średnicę 380 mm i są zatrzymywane zaciskami o ośmiu tłoczkach oraz tarcze tylne mające 360 mm średnicy i 6-tłoczkowe zaciski. Za hamulce trzeba zapłacić aż 13998 euro.

Ale to nie one są najdroższe. Najwięcej kosztują felgi. Jednak nim przejdę do najdroższych, to wspomnę jeszcze o tańszych. Najmniej, bo 9850 euro trzeba wyłożyć za widoczne na zdjęciach koła z felgami 9.0 x 20” (przód) i 11.5 x 20” (tył) wraz z pasującymi do nich oponami Dunlop Sport Maxx 245/35 R 20 i 285/30 R 20 (odpowiednio z przodu i z tyłu). Wkrótce ten wzór będzie dostępny w rozmiarze 21”.

Jeżeli klient zdecyduje się na koła z felgami podobnymi lub identycznymi jak oferowane przez firmę tuningową Kahn, to zapłaci od 9900 euro do 10900 euro . Cena uwarunkowana jest tym, czy klient wybierze te o średnicy 20 czy 21 cali . Te mniejsze mają identyczne opony jak koła widoczne na ilustracjach. Na 21-calowe felgi nakładane są opony 255/30 z przodu i 295/25 z tyłu.

Obraz

Za rarytas w postaci felg o wzorze identycznym do tych ze zdjęć, ale z obręczą z włókna węglowego, trzeba zapłacić dużo więcej. Komplet takich kół (z oponami) o średnicy 20-tu cali kosztuje 21500 euro, a o średnicy 21” – 23500 euro (!). Wydaje się, że to trochę wygórowana cena, szczególnie gdyby takie GranTurismo miało trafić na polskie drogi…

Wheelsandmore informuje na swojej stronie internetowej, że GranTurismo z przeprogramowanym ECU (430 KM) rozpędzi się do 305 km/h. Można zatem sądzić, że wersja 445-konna osiągnie około 310 km/h.

Dzięki Wheelsandmore ‘Włoszka’ stała się jeszcze szybsza i piękniejsza. Niestety, za bardzo dużą cenę, choć zapewne niejeden kierowca stwierdzi, że na takiej piękności nie warto oszczędzać :P

Co ciekawe tuner daje możliwość ‘wzmocnienia’ Maserati MC 12 do 660 KM, ale ja chyba wybrałbym 800-konnego ‘potworka’ od Edo Competition.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 445 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104.85 KM/l (seryjny - 95.43 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9.0 x 20\ lub 21\
  • Koła tylne: 11.5 x 20\ lub 21\
  • Opony przednie: 245/35 R 20 lub 255/30 R 21
  • Opony tylne: 285/30 R 20 lub 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1880 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4.23 kg/KM (seryjny - 4.64 kg/KM)
  • Długość: 4881 mm
  • Szerokość: 1847 mm
  • Rozstaw osi: 2942 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: Ponad 305 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Wheelsandmore GranTurismo fot.3
  • Wheelsandmore GranTurismo fot.1
  • Wheelsandmore GranTurismo fot.2
[1/5]

Źródło: wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)