Schatz CL 600 796S (2010) – przeszczep serca + sterydy = prawie 800 KM!

Schatz CL 600 796S (2010) – przeszczep serca + sterydy = prawie 800 KM!

Schatz CL 600 796S (2010) – przeszczep serca + sterydy = prawie 800 KM!
Olgierd Lachowski
23.08.2010 12:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:45

Niedawno Mercedes-Benz odnowił najbardziej eleganckie coupé – CL. Nim się to stało, niemiecki tuner Schatz zaprezentował Mercedesa-Benza CL 600 z innym, mocniejszym silnikiem.

Niedawno Mercedes-Benz odnowił najbardziej eleganckie coupé – CL. Nim się to stało, niemiecki tuner Schatz zaprezentował Mercedesa-Benza CL 600 z innym, mocniejszym silnikiem.

Schatza przedstawiałem już przy okazji C 63 C580 S. To firma specjalizująca się przede wszystkim w sportowych układach wydechowych, ale z czasem rozszerzyła swoją działalność na ulepszanie innych zespołów samochodu. Przykładem samochodu, w którym zespół Schatz zmienił więcej niż tylko ‘wydech’, jest Mercedes-Benz CL 600.

Tuning rozpoczął się od ‘przeszczepienia’ silnika. Spod pokrywy silnika wyjęto 5.5-litrowe turbodoładowane serce o mocy 514 KM. W jego miejsce włożono 6-litrową jednostkę V12 z dwiema turbosprężarkami o mocy 612 KM pochodzącą z modelu CL 65. Następnie fabryczny ‘wydech’ rzucono w kąt garażu, a pod podłogę auta powędrował nowy układ wylotowy ze sportowymi reaktorami katalitycznymi i tłumikami.

Ale to za mało, żeby uzyskać znaczny wzrost mocy. Powrócono zatem do jednostki napędowej i zmieniono turbosprężarki i układ chłodzenia na wydajniejsze. W efekcie wyciśnięto 796 KM mocy i aż 1259 Nm (zamiast 1000 Nm) maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

Schatz nie informuje o tym, jak wóz radzi sobie na drodze, ale auto jest na pewno szybsze niż było.

Z dbałości o bezpieczeństwo ekipa Schatza usprawniła układ hamulcowy, instalując tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm i zaciski o ośmiu tłoczkach (przednia oś).

Nadwozie CL 600 uświetniono pakietem stylistycznym AMG, w skład którego, oprócz kompletu spojlerów z włókna węglowego, wchodzą koła z 20-calowymi felgami. Przednie felgi mają szerokość 8.5”, a tylne 9.5”. Opony 255/35 R20 (przód) i 275/35 R 20 (tył) wyprodukowała firma Continental.

Wygląda na to, że przeszczep najważniejszego ‘organu’ w samochodzie jest udany i przyjął się bez problemów.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 796 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133.11 KM/l (seryjny - 102.34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1259 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8.5 x 20\
  • Koła tylne: 9.5 x 20\
  • Opony przednie: 255/35 R 20 Continental
  • Opony tylne: 275/35 R 20 Continental

Masa i wymiary:

  • Długość: 5084 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Rozstaw osi: 2955 mm
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)