Cobra Cube 1.6 (2010): auto niebanalne czy dziwaczne pudło?

Cobra Cube 1.6 (2010): auto niebanalne czy dziwaczne pudło?

Cobra Cube 1.6 (2010): auto niebanalne czy dziwaczne pudło?
Olgierd Lachowski
24.08.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:26

Niecodziennie wyglądający Nissan Cube został poddany przeróbkom niemieckiej firmy Cobra. Efekt jest całkiem ciekawy.

Niecodziennie wyglądający Nissan Cube został poddany przeróbkom niemieckiej firmy Cobra. Efekt jest całkiem ciekawy.

W Japonii wszystko jest możliwe, zatem pojawiają się i takie samochody, jak Nissan Cube. Kiedy to dziwnie wyglądające miejskie auto pojawiło się na rynku japońskim, wzbudziło sensację. Wieść o pudełkowatym samochodzie szybko rozeszła się po świecie, a autko zaczęło zdobywać coraz to nowych zwolenników.

W 2008 roku Nissan zaprezentował drugą generację swojego ‘Pudełka’, a samochód wreszcie trafił na polski rynek. Niestety cena sięgająca 70 tys. zł jest mało zachęcająca, tym bardziej że Cube dostępny jest tylko w jednej konfiguracji. W Niemczech Cube jest znacznie bardziej popularny na drogach, przyciąga więc tunerów. Jednym z nich jest Cobra.

Cobra to firma, która od początku swojej działalności zajmuje się wszelkiego rodzaju samochodami terenowymi, ale od pewnego czasu w jej asortymencie są również auta sportowe (jak Nissan GT-R) czy vany (jak Volkswagen Multivan). Jednym z najnowszych produktów Cobry jest Nissan Cube.

Obraz

Standardem w działaniach mechaników Cobry jest montowanie zestawów rur ochronno-ozdobnych, jak modnych w samochodach terenowych. Rury mają średnice od 42 mm do 60 mm w zależności od miejsca, w którym są mocowane, a wykonano je ze stali nierdzewnej. Rury progowe posiadają specjalne stopnie ułatwiające wsiadanie, ale trzeba przyznać, że ich funkcja jest tylko ozdobna.

Cube to przecież ani nie terenówka, ani ciągnik siodłowy, do wnętrza którego trzeba by się wspinać. Rury zainstalowane pod przednim zderzakiem mogą posiadać światła do jazdy dziennej zbudowane z diod elektroluminescencyjnych. Ważne jest to, że przednie osłony z rur mają elastyczne mocowania, w związku z tym w razie ewentualnego potrącenia pieszego nieco amortyzują uderzenie.

Dodatkowo mały Nissan otrzymał sportowy układ wydechowy i większe koła. W przypadku kół do wyboru jest aż pięć wzorów felg w rozmiarach 7.5 x 16” i 8.0 x 17”. Na tym kończą się przeróbki.

Osiągi Cube są takie same jest w wersji seryjnej. O kosztach tuningu tuner nie wspomina.

Nissan Cube to z pewnością interesujący i nietypowo wyglądający samochód, a pakiet Cobry jeszcze bardziej podkreśla jego niestandardową sylwetkę.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 110 KM przy 6000 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 68.84 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 153 Nm przy 4400 obr./min.
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: np. 8.0 x 17\
  • Koła tylne: np. 8.0 x 17

Masa i wymiary:

  • Masa własna: 1190 kg
  • Stosunek masy do mocy: 10.82 kg/KM
  • Długość: 3980 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1670 mm
  • Rozstaw osi: 2530 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11.30 s
  • Prędkość maksmalna: 175 km/h

Źródło: cobra

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)