Interkontynentalna bitwa | BMW M3 vs. Mustang GT [wideo]

Czytając tytuł tego wpisu, zapewne jesteście zdziwieni porównaniem tych dwóch samochodów. Przecież to dwa zupełnie inne światy — krzykniecie. Okazuje się jednak, że porównanie to ma jak największy sens, gdyż Ford odrobił lekcję. Mustang GT na rok 2011 - klasyczny amerykański muscle car kontra klasyczne, europejskie coupe, jakim bez wątpienia jest BMW M3. Kto będzie zwycięzcą w tym porównaniu amerykańskiego magazynu Motor Trend? Zobaczcie sami.

Niepokorny jeździec – Ford Mustang | Kontynentalne klasyki

Przez lata amerykańskie samochody wzbudzały raczej mieszane uczucia w porównaniu do ich europejskich odpowiedników. Jednak okazuje się, iż nowy Ford Mustang GT próbuje zerwać z tym stereotypem. Na materiale wideo możecie zobaczyć, że na papierze, praktycznie pod każdym względem, oba samochody są sobie równe. Zapewne większość z Was pomyśli sobie teraz: no tak, ale przecież BMW M3 o wiele lepiej się prowadzi. Okazuje się, że Ford odrobił lekcję i w opinii testującego kierowcy Randy'ego Pobsta Mustang GT prowadzi się bardzo dobrze — nawet w ciasnych zakrętach.

Teraz trochę suchych faktów: Oba samochody wyposażone są w silnik V8 - w BMW M3 jest to 4,0-litrowa jednostka generująca 420 KM i 400 Nm momentu obrotowego, a w Mustangu GT jest to 5,0-litrowy silnik o mocy 412 KM i momencie obrotowym równym 530 Nm. Przyśpieszenie obu samochodów od 0 do 60 mil na godzinę (ok. 96 km/h) jest identyczne i wynosi 4,4 sekundy. Oba samochody posiadają napęd na tylną oś i wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Pojedynek  jest więc bardzo ciekawy.

Okazuje się, że oba samochody bardzo dobrze się prowadzą i mają wręcz identyczne osiągi. Wybór jest więc niezmiernie trudny i zależy od subiektywnych odczuć. Będąc europejczykiem sympatyzuję z BMW M3, jednak Mustang GT przyprawia mnie o dreszczyk emocji. Zapewne jest to spowodowane faktem, iż takie samochody w Polsce są dość rzadkim widokiem i amerykański muscle car na tle europejskich pojazdów zawsze będzie się wyróżniał.

Audi RS5 vs. BMW M3 vs. Cadillac CTS-V Coupe | Wideo porównanie

A teraz ciekawostka. W USA za BMW M3 w testowanej specyfikacji trzeba zapłacić 67 025 dolarów. Jest to równowartość prawie 213 000 złotych. Natomiast w polskim cenniku ceny BMW M3 rozpoczynają się od 325 000 złotych! I gdzie tu sprawiedliwość?

Smaczku dodaje jeszcze fakt, że za najnowszego Mustanga GT w testowanej specyfikacji trzeba zapłacić 40 275 dolarów! Jest to o 26 750 dolarów mniej aniżeli BMW M3. W tym momencie wybór dla mnie jest oczywisty. Amerykanie to mają dobrze — przy wyższych zarobkach i tańszej benzynie mogą mieć kultowy samochód będący ikoną motoryzacji w odmianie GT za jedyne 128000 złotych…

Zobacz również: Ford Fiesta Black Edition - test

Źródło: Motor Trend

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW