Jak skończyć efektownie… - TechArt 911 Turbo S Stufe 2 (2010)

Jak skończyć efektownie… - TechArt 911 Turbo S Stufe 2 (2010)

Jak skończyć efektownie… - TechArt 911 Turbo S Stufe 2 (2010)
Olgierd Lachowski
25.08.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:27

Koniec produkcji Porsche 911 serii 997 jest już bliski i być może w salonie w Paryżu zostanie przedstawione nowe 911. Tymczasem tunerzy nie spoczywają na laurach i co rusz prezentują ulepszone 911. Najnowszą propozycją TechArta jest pakiet zwiększający moc silnika do 911 Turbo S.

Koniec produkcji Porsche 911 serii 997 jest już bliski i być może w salonie w Paryżu zostanie przedstawione nowe 911. Tymczasem tunerzy nie spoczywają na laurach i co rusz prezentują ulepszone 911. Najnowszą propozycją TechArta jest pakiet zwiększający moc silnika do 911 Turbo S.

911 Turbo S to ostatnia i jednocześnie najmocniejsza odmiana słynnej 911 obecnej generacji z napędem na wszystkie koła. Pod pokrywą silnika Turbo S spoczywa przeciwsobny silnik (‘boxer’) o sześciu cylindrach wspomagany dwiema turbosprężarkami. Jednostka o objętości skokowej 3.8 l ma zainstalowany bezpośredni wtrysk paliwa.

W aucie seryjnym moc maksymalna to 530 KM przy od 6250 do 6750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 700 Nm - dostępny od 2100 do 4250 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK.

Dla 911 Turbo S TechArt ma dwa poziomy tuningu. Pierwszy poziom nazywa się TA 097 T1.1. W jego skład wchodzą: nowy program sterujący silnikiem, komplet sportowych filtrów powietrza i osłona silnika z kompozytu węglowego. Przyrost mocy nie jest wcale taki mały, jak można by się spodziewać po tak niewielkiej ilości zmian, wynosi 40 KM. Maksymalny moment obrotowy to 780 Nm.

Obraz

Bardziej interesujący jest poziom drugi (TA 097 T2.1). W nim, oprócz zmian z poziomu 1., ulepszone są kolektory dolotowe oraz instalowany jest sportowy układ wylotowy wyposażony w konwertery katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych. W wypadku poziomu 2. tuner odnotowuje 90-konny wzrost mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 820 Nm.

W zakresie wyglądu zewnętrznego do wyboru są dwa zestawy aerodynamiczne. Każdy z tych pakietów jest inny, a elementami wspólnymi są dla nich jedynie boczne listwy progowe. Zestaw Aero II jest dużym stopniu ‘spokrewniony’ z pakietem aerodynamicznym instalowanym do odmian GT Street R i GT Street RS.

Całość uzupełniają koła z felgami Formula II i Formula III dostępnymi w rozmiarach 19 i 20 cali.

Informacji o kosztach tuningu pracownicy TechArt’a udzielają tylko telefonicznie, ale na szczęście w broszurze podano osiągi przerobionych 911 Turbo S. Dzięki poziomowi 1. Porsche pierwsze 100 km/h osiąga po 3.20 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się po 10.40 s. Z kolei poziom drugi pozwala skrócić czasy przyspieszeń odpowiednio do 2.90 s (!) i 9.30 s. Prędkość maksymalna słabszej wersji wynosi 324 km/h, a mocniejszej - 333 km/h.

TechArt zrobił kolejny krok w celu wzbogacenia swojej oferty i dodał program tuningowy silnika do Porsche 911 Turbo S, jeszcze bardziej uatrakcyjniając to supersportowe auto.

Na zdjęciu TechArt 911 Turbo S z pakietem Aero II, felgami Formula III i światłami tylnymi naśladującymi te z Porsche 911 Sport Classic.

Dane techniczne

Silnik i napęd (Stufe 1):


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 570 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150.12 KM/l (standardowy - 139.58 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm przy 4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Silnik i napęd (Stufe 2):


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 163.29 KM/l (standardowy - 139.58 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 3600 obr./min.
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 20\ Formula III
  • Koła tylne: 20\ Formula III

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2.78 kg/KM (Stufe 1), 2.56 kg/KM (Stufe 2), (standardow - 2.99 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1300 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi (Stufe 1):

  • Przypieszenie 0-100 km/h: 3.2o s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10.40 s
  • Prędkość maksymalna: 324 km/h

Osiągi (Stufe 2):

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2.90 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9.30 s
  • Prędkość maksymalna: 333 km/h

Źródło: techart

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)