Niemcy nadal nie do pobicia, czyli Heico S60 T6 (2010)

Niemcy nadal nie do pobicia, czyli Heico S60 T6 (2010)

Niemcy nadal nie do pobicia, czyli Heico S60 T6 (2010)
Olgierd Lachowski
27.08.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:28

Tuner Heico Sportiv przygotował pakiet wzmacniający do Volvo S60. Najbardziej interesujący jest zestaw tuningowy do odmiany T6 szwedzkiego samochodu.

Tuner Heico Sportiv przygotował pakiet wzmacniający do Volvo S60. Najbardziej interesujący jest zestaw tuningowy do odmiany T6 szwedzkiego samochodu.

Obraz

Po przejęciu skandynawskiej firmy przez Chińczyków przyszłość Volvo wydaje się wyglądać całkiem dobrze, szczególnie że na największym rynku świata sprzedaż produktów Volvo rośnie. Produkowane od maja 2010 roku (a zaprezentowane w marcu) auto jest drugą generacją należącego do klasy średniej modelu S60. Docelowo samochód można będzie nabyć w ośmiu różnych wersjach silnikowych o mocy zaczynającej się od 116 KM (1.6D DRIVe), a kończącej się na 304 KM (T6). Najmocniejsza odmiana jest już dostępna na rynku i to nią zajęło się przedsiębiorstwo Heico Sportiv.

Volvo - transakcja sprzedaży firmy Chińczykom

S60 T6 dysponuje 3-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem z turbosprężarką. Dzięki zmianie oprogramowania jednostki napędowej tuner uzyskuje 26 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego więcej w stosunku do seryjnego motoru. Wynikiem jest zatem 330 KM mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Interesujące, że moc osiąga szczyt przy obrotach o 300 obr./min, niższych niż w aucie fabrycznym. Wszystko to przekłada się na polepszenie parametrów jezdnych. Wyposażone w napęd na obie osie Heico S60 T6 do 100 km/h przyspiesza w 5,80 s, czyli o 0,70 s szybciej niż seryjne S60 T6. Również elastyczność na poszczególnych biegach jest lepsza niż w oryginale. Jedyne co się nie zmienia po tuningu, to prędkość maksymalna, która pozostaje ograniczona do 250 km/h.

Obraz

Volvo S60 - prezentacja

Zespół Heico obniżył o 30 mm zawieszenie Volvo dzięki montażowi krótszych sprężyn o sportowej charakterystyce.

Nadwozie S60 zdobią dwuczęściowy spojler przedni, tylny dyfuzor i mała listwa na klapie bagażnika (wszystko z włókna węglowego). Sportowy charakter S60 podkreślają koła z felgami z serii Volution o średnicy 19” lub 20” (w widocznym na zdjęciach S60 T6 złożono felgi 8.5 x 20”) oraz cztery końcówki układu wylotowego produkcji Heico.

Obraz

Tuning wnętrza ogranicza się do instalacji nakładek na pedały i modyfikacji gałki dźwigni zmiany biegów.

Oprócz pakietu wzmacniającego do S60 T6 i 2.0T Heico przygotowuje zestawy tuningowe do odmian T3, T4 i T5.

Heico S60 - plany tuningu

Heico S60 T6 stanowi dowód na to, że ‘chińskie’ Volvo poddaje się tak samo dobrze tuningowi, jak wcześniej szwedzkie. I nadal Niemcy są najlepsi w przeróbkach aut tej firmy.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R6
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2953 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 330 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111.75 KM/l (seryjny - 102,95 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm przy 2100-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 8.5 x 20\
  • Koła tylne: 8.5\ x 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1711 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5.19 kg/KM (seryjny - 5,63 kg/KM)
  • Długość: 4628 mm
  • Wysokość: 1454 mm (-30 mm)
  • Rozstaw osi: 2776 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 3,00 s (seryjny - 3.80 s)
  • Przyspieszenie 80-160 km/h na 5. biegu: 8,00 s (seryjny - 9.50 s)
  • Przyspieszenie 80-180 km/h na 5. biegu: 11,20 s (seryjny - 12.80 s)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona)
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)