Nowy lider w wyścigu zbrojeń – Ruf Cayenne Diesel Stufe 2 (2010)

Nowy lider w wyścigu zbrojeń – Ruf Cayenne Diesel Stufe 2 (2010)

Nowy lider w wyścigu zbrojeń – Ruf Cayenne Diesel Stufe 2 (2010)
Olgierd Lachowski
02.09.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:31

Pisałem już o Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym od Lumma Design i Cargraphic. Teraz Ruf dołącza do tych dwóch firm ze swoim autem.

Pisałem już o Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym od Lumma Design i Cargraphic. Teraz Ruf dołącza do tych dwóch firm ze swoim autem.

Ruf to zasłużona firma. Była jedną z pierwszych zajmujących się tuningiem Porsche. Już do klasyki tuningu przeszły niezapomniane Ruf 911 CTR Yellow Bird i 911 CTR 2. Teraz o takie miano stara się CTR 3 na bazie Caymana. Oprócz przerabiania i budowania supersportowych wozów założona przez Aloisa Rufa firma zajmuje się tuningiem bardziej pospolitych Porsche. Przykładem takiego samochodu jest Cayenne Diesel.

Wjeżdżając do warsztatów tunera, właściciel Cayenne Diesel dostaje do wyboru dwa poziomy tuningu. Pierwszy z nich podnosi moc wysokoprężnego, wyposażonego w turbosprężarkę silnika o objętości skokowej 3.0 l z 240 KM do 288 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrasta z 550 Nm do 580 Nm. Zmiana powyższych parametrów jest możliwa po przeprogramowaniu centralnej jednostki sterującej silnikiem. Koszt to 3850 euro plus VAT.

Drugi poziom oznacza optymalizację ECU i turbosprężarki. Efektem jest moc 310 KM i moment obrotowy równy 630 Nm. Cena tej przeróbki to 7 300 euro plus VAT.

Ruf nie podaje informacji, jaki wpływ ma wzrost mocy na osiągi Cayenne.

Poza tuningiem silnika możliwa jest jeszcze zmiana felg na widoczne na zdjęciu (rozmiar nieznany), ale osobiście sądzę, że seryjne są ładniejsze.

Ruf włącza się do współzawodnictwa o wyciśnięcie jak największej mocy z Cayenne Diesel i obecnie jest liderem, jednak pewnie nie na długo.

Na zdjęciu widoczny Ruf Cayenne Diesel Stufe 2.

Dane techniczne

Silnik i napęd (Stufe 1):

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 288 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97.07 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Silnik i napęd (Stufe 2):

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104.48 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm

Masa i wymiary:

  • Masa własna: 2100 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7.29 kg/KM (Stufe 1), 6.77 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 8.75 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Źródło: ruf

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)