Praktycznie, ale z nutką szaleństwa – MR Touran 2.0 TDI (170 KM) Stage 1 (2010)

Praktycznie, ale z nutką szaleństwa – MR Touran 2.0 TDI (170 KM) Stage 1 (2010)

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
Olgierd Lachowski
23.09.2010 20:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:46

Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.

Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3

W życiu są rzeczy ważne i ważniejsze. Rodzina znajduje się zwykle na liście priorytetów. Być może musiałeś zrezygnować chwilowo z marzeń i kupiłeś funkcjonalnego, lecz przy okazji nudnego do bólu Volkswagena Tourana. Przecież trzeba jakoś przewieźć żonę i pociechy na wczasy. Ale w żyłach cały czas masz benzynę - no, w tym wypadku „ropę” - i może przychodzi Ci wtedy do głowy pewna myśl: a co by było, gdyby tak poddać Tourana tuningowi? Na przykład w MR Car Design

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 - po raz pierwszy

Już na początku tego roku MR przedstawiło Tourana. Pisaliśmy już o nim na Autokulcie. Teraz tuner dokonał pewnych zmian w tym samym egzemplarzu. Jakie są różnice? Ile wszystko kosztuje?

Bazowe auto jest wyposażone w silnik 2,0 TDI z turbodoładowaniem. Ponieważ prezentowany samochód został wyprodukowany przed majem tego roku, to jego jednostka napędowa ma układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami, a nie zasobnikowy (Common Rail). Niezależnie od tego motor wytwarza 170 KM, a jego moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750-2500 obr./min. Ważący 1660 kg minivan osiąga prędkość 212 km/h.

Wykorzystując nowy program w ECU (cena 699 euro), MR Car Design uzyskało dodatkowe 53 KM i 107 Nm. W kwestii układu wydechowego i intercoolera panuje informacyjne zamieszanie. Część dziennikarzy podaje, że sportowy układ wylotowy i międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego mogą zostać zainstalowane dopiero na życzenie klienta, z kolei w innych źródłach można przeczytać, że wspomniane elementy montowane były już w pierwotnym wariancie opisywanego auta. Na razie osiągi samochodu pozostają tajemnicą.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6

W pierwszej wersji mechanicy zdecydowali się na montaż gwintowanego zawieszenia KW, teraz zmienili je na zawieszenie firmy Weitec (też regulowane), które kosztuje 749 euro. Podobnie jest z kołami – początkowo były 19-calowe felgi, a teraz koła mają średnicę 20” (1399 euro). Zagadką pozostaje układ hamulcowy. Pierwotnie założono hamulce Stoptech, teraz na zdjęciach widać zaciski Porsche.

Największe zmiany zaszły w nadwoziu. Poprzednia odmiana była „goła”, natomiast obecnie minivan jest ozdobiony nowym zderzakospojlerem z przodu, listwami progowymi i tylnym zderzakiem.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8

MR Touran 2,0 TDI prezentuje się interesująco i nietuzinkowo jak na auto tego typu. Mający sportowe zacięcie ojciec rodziny powinien być z niego zadowolony. Jedynym problemem może być jakość polskich dróg, które z pewnością skutecznie „wymasują” kręgosłup wszystkich podróżujących tym samochodem.

Dane techniczne:


  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cm3
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 223 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,31 KM/l (seryjny - 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 457 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1660 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7.44 kg/KM (seryjny - 9.77 kg/KM)
  • Długość: 4407 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Rozstaw osi: 2678 mm

Koszty:


  • Program sterujący silnikiem: 699 euro
  • Układ wylotowy: 1150 euro
  • Intercooler: 599 euro
  • Zawieszenie Weitec: 749 euro
  • Koła: 1399 euro
  • Przedni zderzakospojler: 249 euro
  • Listwy progowe: 299 euro
  • Tylny zderzak: 330 euro

RAZEM: max. 5474 euro

  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.1
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.2
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.4
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.5
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.7
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.9
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.10
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.12
[1/17] MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)