Paryż 2010 | 2013 Lotus Esprit [wideo]

Paryż 2010 | 2013 Lotus Esprit [wideo]

Lotus Esprit
Lotus Esprit
Arkadiusz Gabrysiak
01.10.2010 06:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:44

Lotus przed salonem samochodowym w Paryżu ujawnił tylko jeden model - Elite, o którym mogliście przeczytać na łamach Autokult.pl. Jednak był to tylko początek. W Paryżu Lotus zaprezentował kolejne 4 nowe modele: Esprit, Elan, Elise i Eterne. W tym i w 3 kolejnych wpisach postaram się Wam przybliżyć nieco sylwetkę każdego z nich. Zapraszam do lektury popartej oczywiście galerią.

Lotus przed salonem samochodowym w Paryżu ujawnił tylko jeden model - Elite, o którym mogliście przeczytać na łamach Autokult.pl. Jednak był to tylko początek. W Paryżu Lotus zaprezentował kolejne 4 nowe modele: Esprit, Elan, Elise i Eterne. W tym i w 3 kolejnych wpisach postaram się Wam przybliżyć nieco sylwetkę każdego z nich. Zapraszam do lektury popartej oczywiście galerią.

Przed paryskim salonem wiele mówiło się, że Lotus zaprezentuje nową odsłonę kultowego modelu Esprit. Sam producent zbyt wiele na ten temat nie mówił, jednak jego milczenie było zamierzone, gdyż 4 nowe modele to bogactwo obfitości ze strony Lotusa. Wszystkie samochody rozpoczynają nowy rozdział w epoce marki - nowy język stylistyczny jest tożsamy z zaprezentowanym wcześniej modelem Elite.

Lotus Esprit revealed in Paris

Jednak przejdźmy do konkretów. Nowy Esprit ma pojawić się na rynku w 2013 roku. Źródłem napędu ma być centralnie umieszczona, 5,0-litrowa jednostka w układzie V8 produkcji Lexusa, która będzie generować 550 KM w podstawowej wersji i 620 KM w mocniejszej odmianie R. Moment obrotowy wynosi natomiast 720 Nm.

Wszystko to w pojeździe ważącym 1450 kilogramów, a więc sporo jak na Lotusa. Jednak szefostwo brytyjskiego producenta twierdzi, że dzięki mocniejszym silnikom i odpowiednio dobranym proporcjom właściwości jezdne pojazdu nadal będą świetne - tak jak w obecnych Lotusach. Póki co pozostaje wierzyć na słowo, a wszystko jak zawsze zweryfikuje rynek.

Lotus Esprit
Lotus Esprit

Napęd z centralnie umieszczonej V8 będzie przekazywany na tylne koła poprzez 7-biegową przekładnię z łopatkami przy kierownicy. Pierwsze 100 km/h zobaczymy na cyferblacie już po 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna oscylować będzie w granicach 330 km/h. Przewidywana cena to 110 000 funtów.[block position="inside"]8648[/block]

Źródło: WCFAutocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)