Tuner kusi prawie 700 KM – Wheelsandmore SL 65 (2010)

Tuner kusi prawie 700 KM – Wheelsandmore SL 65 (2010)

Tuner kusi prawie 700 KM – Wheelsandmore SL 65 (2010)
Olgierd Lachowski
15.10.2010 07:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:47

Wheelsandmore ostatnio bardzo intensywnie działa w mediach, promując swoje produkty. Ekipa z Baesweiler właśnie ukończyła prace nad AMG Mercedesem SL 65. Tuner zaprasza do przejażdżki 700-konnym roadsterem.

Wheelsandmore ostatnio bardzo intensywnie działa w mediach, promując swoje produkty. Ekipa z Baesweiler właśnie ukończyła prace nad AMG Mercedesem SL 65. Tuner zaprasza do przejażdżki 700-konnym roadsterem.

Obraz

Mercedes SL generacji R 230 jest produkowany już od 9 lat. W tym czasie przeszedł jeden poważny lifting (w 2006 roku). Jak w przypadku poprzednika, tak i dla tego modelu czas biegnie wolniej niż dla aut popularnych.

Na przestrzeni tych lat SL dorobił się wielu wersji silnikowych, z których najmocniejszą jest SL 65 (pomijam SL 65 Black Series). Topowa wersja sportowego Mercedesa napędzana jest wspomaganym dwiema turbosprężarkami silnikiem V12 (symbol M275 AMG) o objętości 6,0 l.

Nieczęsto spotykanym rozwiązaniem jest zastosowany w tym motorze układ rozrządu z jednym wałkiem w głowicy i trzema zaworami na cylinder. Jednostka napędowa wytwarza moc 612 KM przy 4800-5100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1000 Nm w zakresie 2000-4000 obr./min.

Obraz

SL 65 nie należy do najlżejszych aut - waży 2120 kg, ale ogromna moc silnika i tak bez trudu wprawia go w ruch. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi tylko 4,20 s, a 0-200 km/h – 13,10 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Można ją jednak zwiększyć, „przesuwając” blokadę (robi to AMG) – wtedy roadster rozpędzi się do równych 300 km/h. Granicę możliwości napędu sprawdzili dziennikarze Auto Motor Und Sport, rozpędzając Mercedesa do 338 km/h na torze Nardò.

Wheelsandmore zmieniło w tym samochodzie program sterujący silnika oraz układ wydechowy na sportowy. Te modyfikacje pozwoliły wykrzesać z jednostki napędowej 697 KM mocy oraz 1150 Nm momentu obrotowego. Jak podano na stronie internetowej tunera, prędkość maksymalna to 336 km/h, ale biorąc pod uwagę osiągi seryjnego auta, prędkość maksymalna raczej przekracza 340 km/h, a być może nawet zbliża się do 350 km/h.

Za ustawienia zawieszenia odpowiada moduł o nazwie LowMaXX, którego zadaniem jest m.in. obniżenie samochodu przy jeździe z prędkością powyżej 72 km/h. Przeniesieniem mocy na asfalt zajmują się opony Dunlop o rozmiarze 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 z tyłu. W przypadku tego konkretnego auta opony założono na felgi 6Sporz (10,0 x 20” – przód, 12,0 x 20” – tył), ale do wyboru są również felgi o tych samych wzorach, co w opisywanym już Wheelsandmore R8 V10 Stage II.

Oprócz zmian dokonanych w tym samochodzie istnieje jeszcze możliwość ulepszenia układu hamulcowego (dwa poziomy). W poziomie niższym instalowane są tarcze o średnicy 360 mm i 325 mm (odpowiednio przód i tył), natomiast zestaw droższy to 380-milimetrowe tarcze przednie (8-tłoczkowe zaciski) i 360-milimetrowe tarcze z tyłu (6-tłoczkowe zaciski)[sup]1)[/sup].

Obraz

Na koniec pozostaje kwestia kosztów. Tuner nie podaje na swojej stronie internetowej, ile kosztuje „wydech” do SL 65, ale wzorując się na cenie do AMG Mercedesa SL 63 (10 399 euro), można wnioskować, że około 10 tys. euro. Zatem tuning auta do postaci widocznej na zdjęciach to koszt ok. 24 000 euro. Tę sumę można jednak powiększyć do ponad 47 000 euro, montując koła z felgami z kompozytowymi obręczami (21 500 euro) i najdroższy układ hamulcowy (prawie 12 tys. euro).

[sup]1) [/sup]Trochę dziwne jest rozwiązanie ze zmianą tarcz hamulcowych, bo auto seryjne ma większe tarcze.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 697 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,56 KM/l (seryjny – 102,34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1150 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 20″ 6Sporz
  • Koła tylne: 12,0 x 20\ 6Sporz
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2120 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 3,46 kg/KM)
  • Długość: 4605 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: Ponad 336 km/h

Koszty:


  • Tuning silnika: 2200 euro
  • Układ wydechowy: ok. 10 000 euro
  • Moduł LowMaXX: 1698 euro
  • Komplet kół (+ opony): 9950 euro

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)