(Pół)nowość o mocy 613 KM! – Renntech C 63 C74 Konzept (2010)

(Pół)nowość o mocy 613 KM! – Renntech C 63 C74 Konzept (2010)

(Pół)nowość o mocy 613 KM! – Renntech C 63 C74 Konzept (2010)
Olgierd Lachowski
21.10.2010 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:47

Mercedes C 63 przerobiony przez Renntecha dostępny jest na rynku od dwóch lat, z tym że auto ma silnik o mocy 548 KM. Teraz, przy okazji prezentacji wersji C74, tuner wzmocnił jednostkę napędową do 613 KM.

Renntech C 63 C74 Konzept fot.6
Renntech C 63 C74 Konzept fot.6

Amerykańska firma Renntech od wielu lat trudni się tuningiem mercedesów. W czasie jej długiej działalności powstało wiele interesujących aut, a jednym z klasyków jest SL 74 z silnikiem o mocy 595 KM.

Nazwa C74 nadana nowemu produktowi Renntecha nie ma jednak nic wspólnego z roadsterem z końca ubiegłego wieku. W notce prasowej można się doczytać, że liczba 74 odnosi się do rozstawu tylnych kół wyrażonego w calach (ok. 1880 mm). Wydaje mi się jednak, że chodzi o szerokość samochodu w tylnej części, gdyż w seryjnym C 63 rozstaw kół z tyłu wynosi 1525 mm. Zwiększenie rozstawu kół o ponad 350 mm przełożyłoby się na zwiększenie szerokości całkowitej o podobną wartość, a na zdjęciach jednak zupełnie tego nie widać.

Cena całego pakietu zaczyna się od 11 950 dolarów. Co wchodzi w jego skład?

Renntech C 63 C74 Konzept fot.7
Renntech C 63 C74 Konzept fot.7

Pierwszym składnikiem jest zestaw poszerzający nadwozie zawierający boczne listwy, nakładki na błotniki, listwę pod zderzak z przodu, listwę na pokrywę bagażnika oraz tylny dyfuzor. Wszystkie części wykonano z kompozytu węglowego, a ostatnie trzy elementy pomalowano bezbarwnym lakierem. Wygląd auta uzupełniają koła z felgami ze stopów lekkich 9,5 x 19” z przodu i 10,5 x 20” z tyłu, do których dopasowano opony 275/30 R 19 i 305/25 R 20 (odpowiednio przód i tył).

Kolejną składową jest pakiet zwiększający moc silnika V8 o objętości skokowej 6,2 l, który w seryjnej wersji wytwarza 457 KM mocy. Tuner zmienił układ dolotu powietrza, wałki rozrządu, przeszlifował głowice, zmodyfikował program sterujący jednostką napędową oraz zainstalował sportowy układ wydechowy. Te zmiany wystarczyły, by motor zaczął rozwijać moc 613 KM i 752 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalne bezpieczne obroty wału korbowego wynoszą 7400 obr./min.

Z pozostałych ulepszeń należy wymienić mechanizm różnicowy z blokadą, nowe sportowe zawieszenie oraz sportowe stabilizatory wykonane z włókien węglowych, a także wzmocniony układ hamulcowy przygotowany przez Renntecha.

Renntech C 63 C74 Konzept fot.8
Renntech C 63 C74 Konzept fot.8

Prototypowy Renntech C 63 C74 Konzept ¼ mili pokonuje w 11,40 s, osiągając na końcu odcinka pomiarowego 203 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 328 km/h.

Konkurencja:

Dane techniczne:

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 613 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,74 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 19\
  • Koła tylne: 10,5 x 20\
  • Opony przednie: 275/30 R 19
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,82 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Czas przejazdu 402,34 m (1/4 mili) ze startu stojącego: 11,40 s
  • Prędkość maksymalna: 328 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)