Nieokrągła rocznica – Walkinshaw Commodore SS Supercar (2010)

Nieokrągła rocznica – Walkinshaw Commodore SS Supercar (2010)

Nieokrągła rocznica – Walkinshaw Commodore SS Supercar (2010)
Olgierd Lachowski
25.10.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:55

Często mówi się o specjalnych edycjach modeli samochodów przygotowanych na różne okrągłe rocznie – dziesiątą, dwudziestą, dwudziestą piątą. W przypadku Walkinshawa rocznica jest nieokrągła bo dwudziesta trzecia.

Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.1
Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.1

Właśnie z tej okazji Walkinshaw zabrał się do pracy przy Holdenie VE Commodore SS, który w odmianie fabrycznej jest napędzany silnikiem GM (model LS2) V8 o objętości skokowej 6,0 l. Jednostka ta wcale nie należy do słabeuszy, bo generuje 367 KM mocy przy 5600 obr./min i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4400 obr./min. Jak na swoje rozmiary (trochę więcej niż Mercedes-Benz E) Holden jest lekki, bo waży 1765 kg i to ze wszystkimi płynami. To zapewnia mu całkiem dobre osiągi.

Co to by było jednak za świętowanie, gdyby taki samochód nie miał ulepszonego „serca”, zatem tuner wziął się do pracy przy silniku. Dzięki sprężarce mechanicznej Edelbrock 230 motor osiąga moc aż 625 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 780 Nm. Firma nie ujawnia jakimi parametrami jezdnymi legitymuje się auto.

Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.6
Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.6

Kolejne przeróbki dotyczą zawieszenia i układu hamulcowego. Elementy tego pierwszego zespołu zakupiono od firmy Bilstein. Hamulce składają się teraz z 378-milimetrowych tarcz z przodu i 365-milimetrowych tarcz hamulcowych z tyłu. Jedne i drugie zatrzymywane są 6-tłoczkowymi zaciskami.

O dobry nastrój pasażerów zadba system audio firmy Rockford-Fosgate. Każdy spośród zaledwie 23 egzemplarzy wyróżnia się srebrnym kolorem Panorama Silver.

Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.5
Walkinshaw VE Commodore SS Supercar fot.5

Fabryczny samochód kosztuje 46 930 dolarów amerykańskich, natomiast opisywany wóz to wydatek 98 810 dolarów. To cena naprawdę okazyjna, szczególnie gdyby zestawić ją z cenami europejskich aut po tuningu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS2
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Edelbrock 230
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,74 KM/l (seryjny – 61,51 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 378 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1765 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,82 kg/KM (seryjny – 4,81 kg/KM)
  • Długość: 4902 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)