Dobre jeszcze lepsze - Kubatech Carrera GT Stufe II (2010)

Dobre jeszcze lepsze - Kubatech Carrera GT Stufe II (2010)

Dobre jeszcze lepsze - Kubatech Carrera GT Stufe II (2010)
Olgierd Lachowski
27.10.2010 07:15, aktualizacja: 02.10.2022 21:56

Porsche Carrera GT to jeden z najbardziej udanych modeli firmy z Zuffenhausen. Rzadko więc się zdarza, by znalazła się firma, która podejmie się tuningu tego bolidu. Jednym z odważnych przedsiębiorców jest Danny Kubasik – właściciel firmy Kubatech.

Porsche Carrera GT to jeden z najbardziej udanych modeli firmy z Zuffenhausen. Rzadko więc się zdarza, by znalazła się firma, która podejmie się tuningu tego bolidu. Jednym z odważnych przedsiębiorców jest Danny Kubasik – właściciel firmy Kubatech.

Kubatech Carrera GT Stufe II fot.1
Kubatech Carrera GT Stufe II fot.1

Produkowane w latach 2003-2006 Porsche Carrera GT jest napędzane silnikiem V10 o objętości skokowej 5,7 l. Jednostka napędowa została opracowana na bazie silnika wyścigowego. Wielu z Was pewnie zastanawia się, które Porsche ostatnimi laty jeździło w wyścigach z V10 pod maską.

Odpowiedź brzmi: żadne! Mimo to jednak Porsche pracowało nad samochodem z takim motorem. Wszystko wzięło się z tego, że niekorzystne dla silników turbo przepisy w mistrzostwach GT sprawiły, że napędzane jednostkami wolnossącymi AMG Mercedesy CLK GTR i CLK LM wygrały wszystkie wyścigi w sezonie, pozostawiając konkurencję daleko w tyle.

Porsche zdecydowało się wyprodukować na następny sezon bolid z jednostką V10 jako bardziej konkurencyjną, jednak FIA zmieniła przepisy dotyczące kategorii GT i firma zrezygnowała, przenosząc swoje ambicje na wóz klasy LMP1. Po zbudowaniu pierwszego auta z tym silnikiem i po dwóch dniach testów zarząd firmy zarzucił projekt.

Kubatech Carrera GT Stufe II fot.2
Kubatech Carrera GT Stufe II fot.2

Opracowany już silnik został przekonstruowany na potrzeby auta poruszającego się po drogach. W fabrycznym samochodzie motor wytwarza moc 612 KM przy 8000 obr./min i moment obrotowy 590 Nm przy 5750 obr./min. Mała masa samochodu (1380 kg) sprawia, że moc silnika jest wystarczająca, by auto prędkość 100 km/h osiągnęło po 3,90 s, natomiast 200 km/h po 9,90 s. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h.

Kubatech, będący częścią firmy Mcchip-DKR, specjalizuje się w chiptuningu, przy czym stale współpracuje ze specjalistą od układów wydechowych i felg – firmą Cargraphic.

Zmiana programu sterującego silnikiem Porsche oraz nowy układ wydechowy Cargraphic zapewniły autu wzrost mocy do 660 KM, a momentu obrotowego do 642 Nm. Prędkość maksymalna podniosła się do 343 km/h. Niestety, brak jest danych na temat innych osiągów.

Kubatech Carrera GT Stufe II fot.4
Kubatech Carrera GT Stufe II fot.4

Przerobienie bolidu zajmuje Kubatechowi dwa do trzech dni, a koszt tuningu to 10 699 euro.

Konkurencja


Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 68supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5733 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 660 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,12 KM/l (seryjny - 106,75 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 642 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 19\
  • Koła tylne: 12,5 x 20\
  • Opony przednie: 265/35 R 19
  • Opony tylne: 335/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,09 kg/KM (seryjny – 2,26 kg/KM)
  • Długość: 4601 mm
  • Szerokość: 1920 mm
  • Wysokość: 1160 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 343 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)