Wariacje Audi A1 | A1 e-tron i RS1 [wideo]

Wariacje Audi A1 | A1 e‑tron i RS1 [wideo]

Audi A1 e-tron
Audi A1 e-tron
Arkadiusz Gabrysiak
11.11.2010 18:10, aktualizacja: 07.10.2022 16:48

Audi ujawniło pierwsze informacje na temat elektrycznej odmiany modelu A1, a równolegle pojawiły się plotki o zamykającej gamę wersji A1 - najmocniejszej odmianie RS1.

Audi ujawniło pierwsze informacje na temat elektrycznej odmiany modelu A1, a równolegle pojawiły się plotki o zamykającej gamę wersji A1 - najmocniejszej odmianie RS1.

Elektryczna wersja A1 została ochrzczona mianem A1 e-tron i wyposażona została w silnik elektryczny, który przekazuje napęd na przednią oś. Jego stale dostępna moc to 61 KM (maksymalnie 102 KM) i 150 Nm (maksymalnie 240 Nm) momentu obrotowego. Samochód rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna została oszacowana na 130 km/h.

Audi A1 e-tron footage

Zasięg A1 e-tron nie należy do największych - wynosi 50 kilometrów. Jednak Audi wyposażyło ten samochód także w malutki silnik Wankla o pojemności 254 cm[sup]3[/sup], który poprzez doładowanie baterii wydłuża zasięg do około 250 kilometrów. Wartość zużycia paliwa oscyluje w granicach 1,9 litra na 100 km, a umieszczony z tyłu zbiornik pomieści 12 litrów benzyny. Niestety Audi nie ujawniło jeszcze, kiedy samochód wejdzie na rynek.

Natomiast RS1 to samochód będący przeciwieństwem A1 e-tron. Nastawiony jest na dobre osiągi i sprawianie przyjemności z jazdy. Przewiduje się, że ten mały hatchback ma być wyposażony w słynny napęd quattro, który będzie przekazywany poprzez 7-biegową, 2-sprzęgłową przekładnię S tronic.

Audi-A1-S-Line
Audi-A1-S-Line

Za źródło napędu posłuży natomiast 2,0-litrowa jednostka benzynowa TFSI, która generować ma około 220 KM. Dzięki temu samochód ma osiągnąć pierwsze 100 km/h w niecałe 6 sekund, a prędkość maksymalna będzie oscylować w granicach 250 km/h.

Najprawdopodobniej Audi RS1 wejdzie na rynek dopiero w 2012 roku i będzie wyposażone także w bardziej agresywny body kit, sztywniejsze i obniżone zawieszenie, wydajniejsze hamulce i sportowe siedzenia z przodu. Cena? Około 25 000 euro.[block position="inside"]8511[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)