Pagani C9 z silnikiem szytym na miarę

Pagani C9 z silnikiem szytym na miarę

Silnik Pagani Zondy
Silnik Pagani Zondy
Arkadiusz Gabrysiak
20.11.2010 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 16:50

Następca Pagani Zondy jest jednym z najbardziej wyczekiwanych supersamochodów. Od jakiegoś czasu do Sieci przedostają się nowe zdjęcia szpiegowskie oraz niepotwierdzone informacje o nowym modelu, który jak na razie znany jest pod kryptonimem C9. Pagani jednak zaprzeczyło niektórym informacjom i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe.

Następca Pagani Zondy jest jednym z najbardziej wyczekiwanych supersamochodów. Od jakiegoś czasu do Sieci przedostają się nowe zdjęcia szpiegowskie oraz niepotwierdzone informacje o nowym modelu, który jak na razie znany jest pod kryptonimem C9. Pagani jednak zaprzeczyło niektórym informacjom i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe.

Do tej pory wszyscy byli przekonani, że nowe Pagani będzie napędzane 6,0-litrowym silnikiem w układzie V12 produkcji AMG, który znany jest z najnowszej odsłony Mercedesa SL65 Black Series. Włoski producent zaprzeczył jednak tym informacjom. W oświadczeniu prasowym jest mowa o tym, że w Pagani C9 znajdziemy motor produkcji AMG, jednak będzie to dedykowany i specjalnie wyprodukowany dla Pagani silnik.


Pagani C9 - fot. Autocar.co.uk
Pagani C9 - fot. Autocar.co.uk

Mercedes SL65 Black Series i Pagani C9 to dwa zupełnie inne samochody, a więc i nowy silnik AMG dla włoskiego supersamochodu ma oddawać jego ognistą charakterystykę. Niestety, w oświadczeniu nie znajdziemy ani słowa o pojemności czy liczbie cylindrów, jednak - tak jak spekulowano wcześniej - najprawdopodobniej będzie to silnik w układzie V12 o mocy około 700 KM i momencie obrotowym na poziomie 1000 Nm.

Pagani C9 będzie miało karbonowo-tytanową budowę, dzięki czemu masa pojazdu będzie oscylować w granicach 1230 kg. Model C9 ma być kompletnie nowym samochodem, a nie gruntownym face liftingiem modelu Zonda. W samochodzie znajdziemy bowiem około 3770 kompletnie nowych części - wliczając w to dedykowane opony Pirelli i elektronikę firmy Bosch.

Przewiduje się, że samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie w 2011 roku.

Źródło: Motor AuthorityMotorward

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)