Z odrobiną szaleństwa – Senner TT RS Roadster (2010)

Z odrobiną szaleństwa – Senner TT RS Roadster (2010)

Z odrobiną szaleństwa – Senner TT RS Roadster (2010)
Olgierd Lachowski
27.11.2010 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:49

Mający swoją siedzibę w Ingelheim Senner właśnie przygotował program do Audi TT RS. Przyjrzyjmy mu się na przykładzie TT RS Roadster.

Senner TT RS Roadster fot.4
Senner TT RS Roadster fot.4

Zarówno TT RS z zamkniętym nadwoziem, jak i roadster napędzane są tym samym silnikiem. Jest to jednostka o pięciu cylindrach ustawionych w rzędzie i objętości skokowej 2,5 l. Silnik jest wspomagany turbosprężarką i posiada bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki tym rozwiązaniom wytwarza on moc 340 KM przy 5400-6500 obr./min oraz generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm, który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów, bo od 1600 do 5300 obr./min. Silnik waży 183 kg.

Samochód można zamawiać zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak również z 7-biegową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynką DSG, którą Audi oznacza jako S-tronic. Mimo że auto ze skrzynią S-tronic jest cięższe o 25 kg (1610 kg), to do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,40 s, czyli o 0,30 s szybciej niż z „manualem”. W obu przypadkach prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Senner tuning podniósł moc silnika do 430 KM instalując nowy sportowy układ wydechowy, sportowe filtry powierza, nowe oprogramowanie zarządzające silnikiem i wydajniejszy układ chłodzenia powietrza doładowującego (tzw. intercooler). Zabiegi w miarę proste, ale jednocześnie dające spory zastrzyk mocy. W konkurencji mocy właśnie Senner ma jednak jeszcze trochę do nadrobienia, bo rocznicowe MTM TT RS ma 472 KM, a np. ABT TT RS ma aż 501 KM.

Tuner zadbał również o własności jezdne instalując sportowe zawieszenie, a o wygląd zadbano montując 20-calowe felgi Varianza T1S o szerokości 9,0”.

Na nie założone są opony o rozmiarze 255/30 R 20. Pozostałe zmiany w wyglądzie zewnętrznym to obudowy lusterek i tylny spojler na pokrywie bagażnika z włókien węglowych. Tak drobne zmiany stylistyczne z pewnością zadowolą fanów minimalizmu w tuningu optycznym.

Senner TT RS Roadster fot.16
Senner TT RS Roadster fot.16

W kabinie pasażerskiej styliści Sennera umieścili kilka detali z kompozytu węglowego w drzwiach i na konsoli środkowej.

Parametry jezdne oraz ceny pozostają na razie nieznane.

Dane techniczne:

Silnik i napęd:

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 430 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 173,39 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20″ Varianza T1S
  • Koła tylne: 9,0 x 20″ Varianza T1S
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 255/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,66 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)