Holenderski Francuz – E-Motions Mégane RS 250 (2010)

Holenderski Francuz – E‑Motions Mégane RS 250 (2010)

Holenderski Francuz – E-Motions Mégane RS 250 (2010)
Olgierd Lachowski
06.12.2010 14:15, aktualizacja: 13.10.2022 13:50

Mégane RS 250 to bodaj najmocniejsze Renault ostatnich lat. Jednak 250 KM mocy we francuskim aucie to dla Holendrów za mało. Uruchomiono więc projekt o nazwie E-Motions, by mocą zbliżyć Renault do Forda Focusa RS.

E-Motions Mégane RS 250 fot.1
E-Motions Mégane RS 250 fot.1

Napędzane 2-litrowym, 4-cylindrowym, wyposażonym w turbosprężarkę silnikiem F4R 874 Mégane RS 250 z mocą 250 KM znajduje się pomiędzy 210-konnym Golfem GTI a 305-konnym Focusem RS. Dzięki takiej mocy ważący 1387 kg francuski hatchback do 100 km/h przyspiesza w 6,10 s i osiąga prędkość 250 km/h.

Podobnie jak Focus RS i Golf GTI, tak i Mégane ma napęd na przednie koła. Niektórzy testujący dziennikarze nieco na niego narzekali, twierdząc, że auto nie radzi sobie tak dobrze z przeniesieniem mocy na jezdnię jak niemieccy konkurenci.

E-Motions Mégane RS 250 fot.5
E-Motions Mégane RS 250 fot.5

Dziennikarze zwracają też uwagę na nie najlepszą widoczność do przodu, nieprecyzyjne drogi prowadzenia dźwigni zmiany biegów i niezbyt dobre hamulce. Ale do czegoś można się przyczepić w każdym samochodzie.

Przejdźmy lepiej do pakietu E-Motions. Najważniejszą modyfikacją jest mocniejszy silnik. Za sprawą nowego, większego „intercoolera”, sportowych tłumików w układzie wydechowym i lepszego oprogramowania jednostki napędowej motor generuje moc 310 KM (czyli 5 KM więcej od seryjnego Focua RS) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (seryjnie 340 Nm).

E-Motions Mégane RS 250 fot.9
E-Motions Mégane RS 250 fot.9

Tuner wymienił też hamulce na zestaw renomowanej firmy Brembo oraz seryjne felgi na koła OZ wykonane ze stopów magnezu. Między innymi dzięki lżejszym felgom samochód ma o 40 kg mniejszą masę niż auto opuszczające bramy fabryki Renault.

Przygotowane przez E-Motions Renault to interesująca alternatywa np. dla seryjnego Golfa R lub Focusa RS, tym bardziej że cena tuningu to zaledwie 1000 euro. E-Motions pracuje już nad Mégane RS 250 lżejszym od fabrycznego o 150 kg.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,16 KM/l (seryjny – 125,13 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: OZ
  • Koła tylne: OZ

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1347 kg (- 40 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 4,35 kg/KM (seryjny – 5,55 kg/KM)
  • Długość: 4299 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)