Essen Motor Show 2010 – cz. 2

Sześć dni temu przedstawiłem pierwszą część relacji z targów w Essen. Dzisiaj czas na kolejne samochody po tuningu pokazane na niemieckiej wystawie.

9ff

9ff GT9-R fot.2

W Essen można było zobaczyć kilka samochodów tego tunera, ale gwiazdami były 911 GT 3 GTurbo 1200 i GT9-R. Tak jak poprzednik (tak tak, było już GTurbo 1200) ten wóz powstał na bazie 911 GT 3, ale w wersji po liftingu. Jak nazwa wskazuje, bolid ma 1200 KM. Według właściciela firmy GTurbo 1200 powinno się rozpędzić do 414 km/h. Tyle teoria, rzeczywistość jest na razie trochę inna.

9ff 911 GT 3 GTurbo fot.2

Z kolei czarny GT9-R to specjalna odmiana z silnikiem o mocy 1200 KM zamiast „zwykłych” 1120 KM.

O obu bolidach napiszę wkrótce. Niedługo dowiecie się też, dlaczego 414 km/h w GTurbo 1200 to na razie prędkość teoretyczna.

Brabus E 250 CGI Cabrio B 25 S fot.1

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 4 - Wielki Finał

Największy tuner Mercedesów miał jedno z największych miejsc wystawowych, na których zaprezentował wiele samochodów. Można było zobaczyć Mercedesa E Cabrio, S 600 S V12 R Biturbo 800, a także AMG Mercedesy SLS — zarówno z pakietem Widestar, jak i bez niego.

Brabus SLS Widestar fot.2

Brabus SLS Widestar

Caractere Panamera Turbo fot.1

Belgijska firma na salon w Essen ukończyła projekt opisywanego przeze mnie Porsche Panamery Turbo. 605-konny luksusowy samochód na zdjęciach prezentuje się nawet lepiej niż na wizualizacjach.

Hamann Gallardo Victory fot.1

Stoisko producenta zawieszeń okupowało zbudowane wraz z Hamannem Lamborghini Gallardo. O tym samochodzie wspominał już Rafał Warecki.

Irmscher Camaro i42 fot.1

Tajemnicze Camaro stało się odrobinę mniej zagadkowe. Samochód podobno ma zainstalowany kompresor, dzięki któremu silnik osiąga moc 509 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy.

Kelleners

Kelleners 535i KS 35 fot.1

Na stoisku Kellenersa pierwsze skrzypce grało prezentowane wcześniej przeze mnie BMW 535i KS 35.

SKN RS5 fot.1

Poza wymienionymi wcześniej Golfem R, Audi A1 i BMW X3 na stoisku SKN stało 500-konne Audi RS5. Kilka zdań o tym aucie za jakiś czas.

SpeedART

SpeedART Cayenne S Hybrid Titan speedHYBRID 450 fot.1

Stanowisko tunera Porsche, poza 911 Turbo BTR-II 650 Evo, uświetniało Porsche Cayenne z napędem hybrydowym oraz Panamera Turbo PS9–650.

SpeedART Panamera Turbo PS9-650 fot.1
Wimmer 911 GT 2 RS fot.1

Firma z Solingen, poza Mercedesem C 63, prezentowała znane już Ferrari F430 Spider Scuderia oraz najnowszą broń – 700-konne Porsche 911 GT 2 RS.

Wimmer F430 Spider Scuderia fot.1

Wimmer F430 Spider Scuderia

Wimmer 911 GT 2 RS

Poza wystawami aut po tuningu w Essen odbywają się różnego rodzaju imprezy towarzyszące. Prezentowane są także samochody wyścigowe, rajdowe i motocykle (także po tuningu). Artur Kuśmierzak opublikował galerię, w której można zobaczyć wiele ciekawych rzeczy, włącznie z niektórymi z wymienionych przeze mnie pojazdów.

Megagaleria podsumowująca Essen Motor Show 2010

Essen Motor Show 2010 — cz. 1

Za kilka dni kolejna część tuningowych ciekawostek z Essen. Będą między innymi Lorinser, TechArt, Senner, HS Motorsport itd.

Źródło: flickr (foto)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Prokuratora skonfiskowała 1000-konnego Mercedesa. Samochód wyceniają na 3 mln zł Na Polonezie można zarobić. Specjalna wersja dla policji sprzedała się błyskawicznie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Skromny kierowca Hellcata pokazuje, co daje duża moc. Chevrolet Corvette nie miał szans Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Raport UOKiK. Stacje, na których sprzedawano paliwo złej jakości Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Mimo wieku, ciągle pociąga. Legendarny Ford RS200 Evolution trafił na sprzedaż