Na czym zdajemy egzaminy? Ciężarówki WORD z całej Polski

Na czym zdajemy egzaminy? Ciężarówki WORD z całej Polski

fot. word.poznan.pl
fot. word.poznan.pl
Paweł Żmuda
17.12.2010 22:50, aktualizacja: 17.12.2010 23:50

Ostatnio pisaliśmy o samochodach, jakie w ośrodkach egzaminacyjnych czekają na zdających na prawo jazdy kategorii B. Jak wiadomo, nie jest to jedyny rodzaj dokumentu, który uprawnia do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Postanowiliśmy przyjrzeć się samochodom o nieco większych gabarytach. Jakimi ciężarówkami dysponują polskie ośrodki WORD?

Star 12-225

Fot. word.poznan.pl
Fot. word.poznan.pl

Kolejna ciężarówka Stara, dość często spotykana na naszych ulicach, powstała we współpracy z niemieckimi zakładami MAN. Model znajduje się na wyposażeniu ośrodka egzaminacyjnego w stolicy Wielkopolski - Poznaniu.

Star 1142CE

Fot. word.opole.pl
Fot. word.opole.pl

Produkowany w latach 1986-2000 model Star 1142 jest dość częstym widokiem na naszych drogach, jednak tego typu pojazdy rzadko spotykamy w ośrodkach egzaminacyjnych. Ciężarówka polskiego producenta jest cały czas użytkowana przez WORD w Opolu. Na szczęście, ośrodek dysponuje również nieco nowszymi samochodami.

MAN TGL 12.240

Fot. word.czest.pl
Fot. word.czest.pl

Ciężarówki MAN TGL są obecne na rynku już od 2005 roku. Przez ten czas zdążyły uzyskać spore uznanie wśród kierowców, nagrodzono je nawet tytułem Truck of the Year 2006 roku. Nic dziwnego, że popularne samochody produkowane w Austrii, są jednymi z najczęściej spotykanych ciężarówek egzaminacyjnych w Polsce. Znaleźć je można między innymi w Olsztynie, Opolu, Radomiu, Skierniewicach, Szczecinie, Toruniu i Wrocławiu.

Renault Midlum

Fot. mord.krakow.pl
Fot. mord.krakow.pl

Jedna z nowszych ciężarówek produkowana przez Renault Trucks, w 2000 roku zastąpiła starszy model Midliner. W samochodach montowane są silniki o mocy od 160 do 280 koni mechanicznych, a dopuszczalna ładowność największej wersji Midlum może dojść nawet do 18 ton. Ciężarówki francuskiego koncernu znajdują się obecnie na wyposażeniu ośrodków w Bielsku-Białej, Krakowie, Przemyślu, Tarnowie i Nowym Sączu.

MAN LE.12.220

Fot. word.bialystok.pl
Fot. word.bialystok.pl

Kolejny model niemieckiego producenta samochodów ciężarowych MAN, wykorzystywany jest w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego w miastach takich jak Białystok, Łomża, Radom i Suwałki.

Renault Premium

Fot. word.tarnobrzeg.pl
Fot. word.tarnobrzeg.pl

Pierwszy egzemplarz pojawił się na drodze w 1997 roku. Ciężarówka została zaprojektowana z myślą o średnich i dłuższych trasach. Od tamtego czasu model został poddany kilku modyfikacjom zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Z Renault Premium zetknąć mogą się kierowcy, którzy podchodzą do egzaminu praktycznego w Tarnobrzegu, Krakowie i Nowym Sączu.

DAF FA

Fot. word.waw.pl
Fot. word.waw.pl

Jeden z dwóch modeli ciężarówek, który znalazł się na wyposażeniu ośrodka egzaminacyjnego w Warszawie. DAF FA/LF55.200, produkowany przez holenderską firmę DAF Trucks z Eindhoven, z którym mierzyć muszą się osoby ubiegające się o prawo jazdy kategorii C lub C+E, wyposażony jest w silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 225 koni mechanicznych. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 13 ton.

Star L70

Fot. word.waw.pl
Fot. word.waw.pl

Jedna z nowszych ciężarówek Stara, wykorzystywana przez warszawski WORD do prowadzenia egzaminów na prawo jazdy kategorii C oraz C+E. Pojazd użytkowany w stolicy, wyposażony został w silnik diesla o pojemności 4,5 litra i mocy 176 koni mechanicznych. Ciężarówki te spotkać można również w Łodzi i Ciechanowie.

Iveco Eurocargo MLC 150E22

Fot. word.poznan.pl
Fot. word.poznan.pl

Ciężarówki dostarczone dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Poznaniu przez firmę Trans-Poz S.A. Iveco Eurocargo MLC 150E22 wyposażane są w sześciocylindrowy silnik diesla o pojemności 5,8 litra i mocy maksymalnej 218 koni mechanicznych. Na rynku obecne są zarówno trzymiejscowe, jak i dwumiejscowe modele Eurocargo MLC 150E22, te ostatnie wyposażone są dodatkowo w część sypialną.

Mercedes Atego

Obraz

Popularna, lekka ciężarówka wprowadzona na rynek w 1997 roku, dostępna w wersjach o ładowności od 7,5 do 16 ton, napędzana jest silnikami cztero i sześciocylindrowymi. Mercedesy Atego używane są powszechnie między innymi jako ciężarówki pocztowe na terenie naszego zachodniego sąsiada - Niemiec. U nas kandydaci na kierowców kategorii C maja okazję zmagać się z nimi na terenie Wrocławia.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)