Ukryta moc – Klasen Insignia OPC GT 400 (2010)

Ukryta moc – Klasen Insignia OPC GT 400 (2010)

Ukryta moc – Klasen Insignia OPC GT 400 (2010)
Olgierd Lachowski
26.12.2010 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 16:59

Na ulicy Klasen jest nie do odróżnienia od seryjnej Insignii OPC. Dlaczego? Bo tuner nie robi zupełnie nic z wyglądem samochodu, a zajmuje się tylko silnikiem.

Obraz

Następca Vectry w najmocniejszej seryjnej wersji ma silnik V6 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 60[sup]o[/sup]. Dzięki turbosprężarce motor ten dysponuje mocą 325 KM przy 5250 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 435 Nm przy 5250 obr./min.

Te parametry wystarczają, by to auto klasy średniej mogło rozpędzić się do 100 km/h w 6,00 s i osiągać elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h.

Aby uzyskać lepsze osiągi niemiecka firma Klasen dokonała zmiany sterownika silnika, filtrów powietrza, międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz części układu wydechowego. „Wydech” został zaprojektowany tak, żeby zmniejszyć do minimum opory jakie stawia gazom wylotowym, m.in. zainstalowano w nim sportowe konwertery katalityczne. Tuner pozostawił jednak seryjne końcówki rur wydechowych.

Obraz

Prace inżynierów poskutkowały wzrostem mocy jednostki silnikowej do 401 KM przy 5900 obr./min i momentu obrotowego o wartości 520 Nm w zakresie od 3000 do 5500 obr./min. Dzięki temu ważąca 1853 kg Insignia OPC GT 400 do 100 km/h przyspiesza szybciej o 0,40 s niż samochód seryjny. Z kolei czas przyspieszania do 200 km/h skrócił się o prawie 3 sekundy, bo z 22,60 s do 19,80 s. Nieograniczona elektronicznym kagańcem prędkość maksymalna wynosi 284 km/h.

Klasen każe sobie płacić niemało, bo prawie 11 000 euro, za tuning silnika.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 60supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2792 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 401 KM przy 6250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,63 KM/l (seryjny – 116,40 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 520 Nm przy 3000-5500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20″
  • Koła tylne: 8,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 255/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1853 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,62 kg/KM (seryjny – 5,70 kg/KM)
  • Długość: 4830 mm
  • Szerokość: 1856 mm
  • Wysokość: 1498 mm
  • Rozstaw osi: 2737 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 19,80 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 7,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 10,00 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 14,40 s
  • Prędkość maksymalna: 284 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 34,1 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 35,5 m

Koszty:

  • Tuning silnika z układem wydechowym: 10 990 euro

Dwa zdjęcia gorszej jakości, to skany z AutoBild Sportscars. Biała Insignia OPC jest seryjna.

Źródło: autobild

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)