Porsche ze wschodu – TopCar Cayenne Turbo Vantage 2 (2010)

Porsche ze wschodu – TopCar Cayenne Turbo Vantage 2 (2010)

Porsche ze wschodu – TopCar Cayenne Turbo Vantage 2 (2010)
Olgierd Lachowski
03.01.2011 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:01

Bogaci Rosjanie lubią zachodnie samochody. Jeszcze bogatsi Rosjanie lubią zachodnie samochody po tuningu. Podoba im się na przykład Porsche Cayenne po przeróbkach. Odpowiedzią na te potrzeby są samochody przygotowywane przez rosyjską firmę tuningową TopCar.

Podobnie jak w pierwszej generacji, tak i w drugiej najmocniejsze Cayenne to wersja Turbo z silnikiem V8 wyposażonym w dwie turbosprężarki. Jednostka o objętości 4,8 l wytwarza 500 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, by Cayenne Turbo było szybsze na jezdni niż niejeden samochód sportowy. SUV Porsche osiąga prędkość 278 km/h, a „setkę” zobaczymy na liczniku po 4,70 s.

Inną sprawą są możliwości jezdne w terenie, które nie są najwyższych lotów. Na tym polu bliźniaczy Touareg może znacznie więcej. Ale nie ma się też co oszukiwać, że nabywcy Cayenne kupują je głównie po to, żeby poruszać się leśnymi duktami. Większość Cayenne nigdy nie „skaziła” opon jazdą w terenie. Ten trend (użytkowanie aut głównie na drogach utwardzonych) zauważyli też tunerzy, którzy już auto pierwszej generacji niemiłosiernie obwieszają spojlerami. Jakoś żadna firma nie wpadła na pomysł, żeby podnieść własności terenowe tego Porsche.

Takim samym torem jak większość tunerów podąża rosyjski TopCar, który zafundował widocznemu na zdjęciach Cayenne Turbo pakiet stylistyczny o nazwie Vantage 2. Zestaw ten składa się ze sporej liczby elementów. Patrząc od przodu w kierunku tyłu samochodu, obserwator zauważy nowy przedni zderzakospojler, poszerzenia na błotnikach, inne wycięcia wentylacyjne na masce silnika, listwy progowe, zmieniony tylny zderzak, tylny spojler dachowy oraz oprawy lusterek zewnętrznych. Każdy z tych elementów jest wykonany z włókna węglowego.

Vantage 2 nie jest tak radykalny jak Vantage GTR2 (ten jest podobny do zestawów Gemballi), ale i tak Cayenne wygląda wskutek zmian) nieco inaczej. Razem z Vantage 2 proponowane są koła o większych, bliżej niesprecyzowanych rozmiarach.

Co prawda ten wóz ma seryjny silnik, ale dostępna jest także odmiana z jednostką o mocy 750 KM. Wspomniany motor został już dość dobrze poznany, więc taką moc można osiągnąć. Wartość ta jest tym bardziej prawdopodobna, że za modyfikacjami stoi niemiecki tuner 9ff, który na stałe współpracuje z Rosjanami.

TopCar Cayenne Turbo Vantage 2 fot.8
TopCar Cayenne Turbo Vantage 2 fot.8

Na razie koszty tuningu nie zostały ujawnione, ale na pewno są wysokie. Trzeba jednak przyznać, że wysoka cena z pewnością nie odstraszy docelowej grupy nabywców, którzy dysponują naprawdę grubymi portfelami.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 500 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,04 KM/l
  • Makymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2245 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,49 kg/KM
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 10,50 s
  • Prędkość maksymalna: 278 km/h

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)