BMW obcina cylindry - nowa jednostka 2,0 turbo

BMW obcina cylindry - nowa jednostka 2,0 turbo

BMW obcina cylindry - nowa jednostka 2,0 turbo
Bartosz Pokrzywiński
19.01.2011 13:25, aktualizacja: 07.10.2022 17:11

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

BMW zawsze słynęło z sześciocylindrowych, rzędowych, wolnossących silników, które przez lata montowano w Bawarkach. Jednak nigdy nie można było powiedzieć, że ten typ jednostek napędowych należał do ekonomicznych, co może nie przeszkadzało właścicielom aut, ale ekologom walczącym o obniżenie norm spalania i emisji CO2 już tak.

Niemiecki producent zaprezentował nową jednostkę, która na samym początku swojej kariery będzie się mogła sprawdzić w BMW X1, by później trafić również do Serii 1, Serii 3, Z4 oraz X3. Jest to benzynowa jednostka o pojemności 2,0 litra, z czterema cylindrami i turbosprężarką. Silnik ma zastąpić sześciocylindrowy motor 3,0 montowany w X1 xDrive28i, który produkuje 258 KM i 310 Nm momentu obrotowego.

Nowa jednostka legitymuje się mocą 245 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego, w efekcie czego X1 przyspiesza do pierwszej setki w 6,1 sekundy w wersji z sześciobiegową manualną skrzynią oraz w 6,5 sekundy z ośmiobiegowym automatem. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 240 km/h. Aluminiowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem korzysta ze sprawdzonych rozwiązań BMW, jak np. system Valvetronic, który steruje zmiennym skokiem zaworu ssącego.

Niemcom udało się poprawić przyspieszenie nawet o 0,7 sekundy w stosunku do trzylitrowej wolnossącej jednostki. Największe korzyści widać jednak na stacji benzynowej. X1 xDrive28i z nową jednostką ma spalać zaledwie 7,9 litra na 100 km (1,5 litra mniej) oraz emitować 183 g CO2 na 1 km (38 g mniej).

Silnik zadebiutuje w X1 już na marcowym salonie w Genewie. W tej chwili model X1 xDrive28i z trzylitrową jednostką kosztuje w Polsce od 189 000 zł wzwyż.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)