Samochody używaneJaguarUżywany Jaguar XK8/XKR (X100) - brytyjski arystokrata

Używany Jaguar XK8/XKR (X100) - brytyjski arystokrata

Jaguar XK8 Convertible
Jaguar XK8 Convertible
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Jaguar
Artur Kuśmierzak
18.02.2011 22:14, aktualizacja: 30.03.2023 10:21

Autem, któremu tym razem przyjrzymy się bliżej będzie Jaguar XK8 oznaczony symbolem X100, pojawił się on na rynku w 1996 roku. Dwa lata później do oferty dołączyła topowa wersja XKR napędzana 4-litrową V8-ką wspomaganą kompresorem.

W 2002 roku 4-litrowe jednostki benzynowe zostały zastąpione nieco większymi 4,2-litrowymi motorami. W 2004 roku auto poddano liftingowi, a dwa lata później produkcja tego brytyjskiego roadstera została zakończona. W ofercie silnikowej dostępne były dwie jednostki napędowe, których moc uzależniona była od tego czy silnik wyposażony był w kompresor czy też nie. Do 2002 roku w ofercie dostępne były warianty silnikowe:

  • XK8 4,0 V8 (298 KM)
  • XKR 4,0 V8 Kompresor (363 KM)

Od 2002 roku auto dostało nieco mocniejsze jednostki napędowe:

  • XK8 4,2 V8 (298 KM)
  • XKR 4,2 V8 Kompresor (395 KM)

Niezależnie od wersji moc przekazywana była na tylną oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni automatycznej produkcji firmy ZF. Auto dostępne było w nadwoziu coupe i cabrio.

Jakie awarie nękają brytyjskiego kocura? Dość zawodne okazuje się być zawieszenie. Z tyłu zamontowano nietrwałe poduszki, które ulegają zniszczeniu już po około 30 000 km, czasami występują też usterki sworzni wahaczy. Co więcej szybko zużywają się przednie wahacze, których jest po dwa na koło, a cena każdego z nich to 1054 zł.

Silniki też nie należą do pancernych. Tu często szwankuje elektronicznie otwierana przepustnica. Ponadto w niektórych egzemplarzach dochodzi do niedrożności układu smarowania silnika i awarii automatycznych skrzyń biegów. Równie często urywają się gumowe wieszaki tylnej części układu wydechowego.

Jeśli kupimy Jaguara od osoby, która podnosiła moc auta lub uskuteczniała jazdę na wysokich prędkościach obrotowych musimy liczyć  się z problemami, z wytrzymałością uzębienia przekładni głównej.

Jaguar XK8
Jaguar XK8© mat. prasowe / Jaguar

Spośród drobnych awarii wymienić należy niedomykające się elektrycznie otwierane szyby, czego przyczyną jest błąd sterownika. Najtańsze egzemplarze znajdziemy już za około 35 000 zł, jednak większość z nich ma za sobą poważne wypadki. Kupując Jaguara musimy się liczyć z wysokimi kosztami serwisu i sporym zużyciem paliwa dochodzącym nawet do ponad 20 litrów paliwa na 100 km.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)