Będzie jak M5? – Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S (2011) [Aktualizacja]

Będzie jak M5? – Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S (2011) [Aktualizacja]

Będzie jak M5? – Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S (2011) [Aktualizacja]
Olgierd Lachowski
01.03.2011 07:30, aktualizacja: 07.10.2022 17:22

Ostatnimi tygodniami o firmie Ac Schnitzer było cicho, ale już wiadomo, co było tego przyczyną. Inżynierowie tunera pracowali nad dwoma samochodami, które mają być pokazane na salonie w Genewie. Jednym z nich jest ACS 5 5.5i Sport S, który osiągami może być zbliżony do BMW M5.

Informacje o tym samochodzie są nadzwyczaj skromne, bo wszystkiego mamy się dowiedzieć podczas trwania wystawy w Szwajcarii. Na razie ujawniono tylko kilka z nich.

Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S fot.
Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S fot.

Wiadomo, że bazą dla tego auta jest BMW 550i, które jest wyposażone w serce o ośmiu cylindrach ustawionych w układzie widlastym. Bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki pomagają silnikowi w seryjnej konfiguracji w uzyskaniu 407 KM mocy w zakresie 5500-6400 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego o wartości 600 Nm dostępnego przy 1750-4500 obr./min. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pomocą 8-biegowego „automatu”. Takie właśnie auto zostało poddane zmianom.

Po tuningu BMW ma moc 540 KM i moment obrotowy 750 Nm, co ma przekładać się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,50 s i oznaczać prędkość maksymalną 320 km/h. Przy tym Ac Schnitzer ACS 5 ma zużywać tyle samo paliwa, co fabryczne BMW 550i.

Jak widać na zdjęciach auto zmieniło się też nieco wizualnie. Tuner dodał spojlery i zmienił koła – być może pojawiło się nowe zawieszenie i układ hamulcowy. Reszty – jak wspomniałem – dowiemy się podczas prezentacji w halach genewskiej wystawy.

Aktualizacja

Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S fot.14
Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S fot.14

Obok ACS 5 5.5i Sport S zostanie przedstawione BMW Z4 320d, które ma emitować (według obecnych norm) tylko 99 g CO2 (nowa nazwa na dwutlenek węgla, to tlenek węgla IV) na 1 km.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,61 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Steptronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,53 kg/KM (seryjny – 4,68 kg/KM)
  • Długość: 4899 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside8208/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)