Bogaty biznesmen, który dużo podróżuje na odległościach, przy których lot samolotem jest bezsensowny, decyduje się najczęściej na przedłużaną wersję limuzyny z szoferem za kierownicą. A co zrobić, jeśli nawet S Klasa w wersji Lang jest za mała?
Bogaty biznesmen, który dużo podróżuje na odległościach, przy których lot samolotem jest bezsensowny, decyduje się najczęściej na przedłużaną wersję limuzyny z szoferem za kierownicą. A co zrobić, jeśli nawet S Klasa w wersji Lang jest za mała?
Oczywiście można pokusić się o Maybacha, jednak to auto przyciąga spojrzenia, na których nie każdemu zależy. Odpowiedzią może być Mercedes Viano w wersji limitowanej Avantgarde Edition 125. To prawdziwe centrum konferencyjne na czterech kołach.
W ciągu ostatnich kilku lat na rynku samochodów luksusowych można zaobserwować tendencję do adaptowania wnętrz dużych vanów na styl limuzyn dla najbardziej wymagających. Po chwili poszukiwań w Sieci łatwo znaleźć takie projekty Volkswagena czy Renault. Mercedes, będący dla wielu ikoną luksusu, również nie może być obojętny wobec tego trendu.
Mercedes Viano Avantgarde Edition 125 jest tylko jednym z przykładów. Prawdopodobnie to tylko kwestia czasu, kiedy część limuzyn zostanie zastąpiona vanami, w których można na chwilkę wstać, rozprostować nogi, pomieścić minimum 6 osób, stolik, barek, telewizor, a to wszystko w mniej rzucającej się w oczy formie. Tę formę docenią również pasażerowie, gdy zasiądą w autokarowych wręcz fotelach i założą nogę na nogę.
Ten konkretny Mercedes będzie dostępny na rynku jako prezent na 125 urodziny marki. Auto ma 6 regulowanych w każdym kierunku foteli pokrytych tapicerką skórzaną lub nową tapicerką Twin Dinamica z elementami mikrofibry. Na specjalne życzenia pojazd można oczywiście doposażyć np. w wysuwane stoliki czy ekrany LCD.
W gamie jednostek napędowych znajdują się dwa silniki V6. 3,5-litrową jednostką benzynową o mocy 258 KM oraz 3-litrowym dieslem produkującym 224 KM. Obie jednostki zapewniają prędkość maksymalną nieco ponad 200 km/h, dzięki czemu luksusowe Viano poradzi sobie również na niemieckich autostradach.
Wysokoprężna jednostka wydaje się jednak rozsądniejszym rozwiązaniem, ponieważ osiąga pierwszą setkę w 9,1 oraz spala przy tym 8,5-8,6 l oleju napędowego na 100 km. Obie wersje silnikowe sprzężone są z automatyczną skrzynią biegów napędzającą tylną oś. Ponadto auto dostało nieco sztywniejsze zawieszenie, które ma zapewnić pasażerom sportowe doznania.
Z zewnątrz Mercedesa wyposażono w 19-calowe obręcze, kilka chromowanych dodatków oraz ładniejsze zderzaki i progi. Luksusowy bizneswagon dostępny będzie w dwóch kolorach, czarnym i srebrnym oraz w dwóch wersjach nadwoziowych, dłuższej oraz krótszej. Sprzedaż Viano Avantgarde Edition 125 rozpocznie się już wiosną.
Źródło: Carscoop