Młodszy brat – ABT R8 GT S (2011)

Młodszy brat – ABT R8 GT S (2011)

Młodszy brat – ABT R8 GT S (2011)
Olgierd Lachowski
04.03.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:25

W zeszłym roku ABT zaprezentował ekstremalnie przerobione Audi R8 V10, które na Sachsenringu jest wolniejsze tylko o mrugnięcie oka od TechArta 911 GT2 GT Street RS. Na tegorocznym salonie genewskim ABT pokazuje podobne technicznie auto, tyle że bez dachu.

ABT R8 GT S fot.2
ABT R8 GT S fot.2

ABT jako firma ma ogromne doświadczenie wyniesione z wyścigów – przecież to ABT buduje bolidy Audi do wyścigów DTM. Bazując na swojej wiedzy, zespół Christiana Abta w 2010 roku wypuścił R8 GT, czyli maksymalnie zmodyfikowane Audi R8 V10. Teraz przyszła kolej na taki sam samochód w wersji roadster.

Punktem wyjścia do przeróbek było Audi R8 Spyder, które jest wyposażone seryjnie w 5,2-litrowy motor o 10 cylindrach. To jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 525 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm. ABT mówi tylko o tym, że zmienił układ wydechowy na produkt własny, a co więcej zrobiono przy silniku, tego nie wiadomo. Fakt jest jednak taki, że moc wzrosła do 620 KM.

ABT R8 GT S fot.3
ABT R8 GT S fot.3

Tak samo jak przy budowie R8 GT, priorytetem dla tunera było zmniejszenie wagi Spydera, który normalnie waży 1795 kg. W tym celu zmieniono maskę silnika, pokrywę bagażnika, drzwi, przedni i tylny zderzak na węglowe. Jaki jest zysk wagowy, jeszcze nie wiadomo.

Ten sam materiał (ale już w celach dekoracyjnych) oraz skóra zostały użyte w kabinie pasażerskiej. Podobnie jak na nadwoziu, tak i w niej dominują kolory grafitowy i czerwony. Czerwień karoserii ma nieczęsto spotykany chromowy połysk.

ABT R8 GT S fot.7
ABT R8 GT S fot.7

ABT R8 GT S jeździ na kołach z 19-calowymi lub 20-calowymi felgami.

Trudno powiedzieć, czy R8 GT S może być tak szybki na torze jak jego starszy brat (tamten ma przecież wyścigowe zawieszenie), ale już teraz tuner zachwala doskonały czas przyspieszania do 100 km/h (3,60 s) i niezłą prędkość maksymalną – 320 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,14 KM/l (seryjny  – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 19” lub 20”
  • Koła tylne: 19” lub 20″

Masy i wymiary:

  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside8192/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)