Czarny jak… fortepian – Anderson R8 V10 Hyper Black Edition (2011)

Czarny jak… fortepian – Anderson R8 V10 Hyper Black Edition (2011)

Czarny jak… fortepian – Anderson R8 V10 Hyper Black Edition (2011)
Olgierd Lachowski
19.03.2011 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:30

Gdy zobaczyłem to auto odniosłem wrażenie, że już o nim pisałem. I rzeczywiście takie Audi R8 V10 Anderson Germany wypuściło w listopadzie zeszłego roku. Teraz wprowadzono kilka drobnych poprawek.

Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.2
Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.2

Seryjna „R-ósemka” V10 ma silnik o objętości skokowej wynoszącej 5,2 l, który wytwarza moc 525 KM przy 8000 obr./min i 530 Nm przy 6500 obr./min. Auto posiada 6-biegową manualną skrzynię lub zautomatyzowaną skrzynkę R-tronic.

Dzięki napędowi na wszystkie koła z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego i zawieszeniu korzystającemu z amortyzatorów wypełnionych cieczą magnetoreologiczną R8 V10 doskonale się prowadzi. Suche dane liczbowe dają tylko mglisty pogląd na osiągi Audi. I tak przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 4,10 s (3,90 s z R-tronic), a prędkość maksymalna tego bolidu to 316 km/h.

W Düsseldorfie dokonano drobnych poprawek, które mają uatrakcyjnić jeszcze bardziej to ciekawe auto. Tuner zmienił filtry powietrza na sportowe i zainstalował lżejszy o 22 kg sportowy układ wydechowy. Dla przypomnienia – ta sama firma w swoim poprzednim R8 V10 zamontowała „wydech” o 17 kg lżejszy. Za pomocą nowego oprogramowania silnika podniesiono jego obroty mocy do 8700 obr./min.

Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.6
Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.6

Audi jest teraz mocniejsze o 64 KM, ale tuner nie mówi nic o parametrach drogowych. Poprzednik potrafił pojechać z prędkością 328 km/h, więc myślę, że i to R8 będzie osiągało taką prędkość.

Z wyjątkiem takich detali jak kratka wlotu powietrza z przodu oraz dodane przez Anderson Germany:  listwę pod przednim zderzakiem, tylny spojler i tylny dyfuzor, całe auto pomalowane jest na czarno. Dodatki tunera są zrobione z włókna węglowego i pokryte bezbarwnym lakierem.

Koła z 19-calowymi felgami z elementami z kompozytu węglowego również pomalowano na czarno, ale ich krawędzie zaakcentowano kolorem pomarańczowym. Zaciski hamulcowe także są pomarańczowe.

Tę samą barwę wykorzystano do ozdobienia wnętrza. Takie elementy jak skórzane wstawki na kierownicy, skórzany daszek zestawu instrumentów, szwy i obszycia dywaników także wyróżniają się za sprawą tego owocowego koloru. W kabinie poza skórami dominuje włókno węglowe i Alcantara[sup]®[/sup], z której wykonano pikowane detale drzwi i foteli i inne elementy w kolorze pomarańczowym i grafitowym.

Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.10
Anderson R8 V10 Hyper Black Edition fot.10

Z powodu czarnego koloru samochód dostał nazwę Hyper Black Edition. O cenie tuningu możemy sobie tylko podywagować, bo Anderson jej nie podał.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 589 KM przy 8700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,18 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 19″
  • Koła tylne: 19″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1597 kg (- 22 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,71 kg/KM (seryjny – 3,09 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside8147/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)