Ofoliowany – Kicherer GL 420 CDI Sport Black (2011)
W palecie Mercedesa są trzy SUV-y o różnych rozmiarach. Kicherer wziął się za największego z nich wyposażonego w 8-cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Oto matowy GL 420 CDI.
Mierzący ponad 5-metrów GL znacznie przerasta jedynego terenowca z prawdziwego zdarzenia w gamie niemieckiej firmy – model G. Oczywiście od GL-a większy jest Unimog, ale to pojazd z innej bajki. GL kierowany jest raczej do osób, które nie traktują nieutwardzonych szlaków jako przygody, a raczej jako zło konieczne. Ale i tak najwięcej GL-ów można spotkać w USA na zwykłych asfaltowych drogach.
Opisywany samochód został wyprodukowany przed faceliftingiem w 2009 roku i nosi oznaczenie GL 420 CDI. Nowe wersje z tym samym silnikiem są oznaczane jako GL 450 CDI. Zaś sama jednostka ma objętość skokową 4,0 l i pomaga jej turbodoładowanie. W seryjnym aucie silnik wytwarza 306 KM przy 3600 obr./min i moment obrotowy 700 Nm.
Mimo ogromnej masy własnej wynoszącej 2635 kg GL sprawnie, bo w 7,60 s, przyspiesza do 100 km/h i osiąga prędkość 230 km/h.
W zakładach Kicherera zwiększono moc motoru do 380 KM, a maksymalny moment obrotowy do ogromnych 900 Nm. Udało się to dzięki zastosowaniu nowego ECU oraz sportowego układu wydechowego. Tuner zmienił też ustawienia pneumatycznego zawieszenia (dokładnie niestety nie wiadomo o co chodzi).
To, że ten GL ma być eksploatowany na drogach utwardzonych podkreślają 22-calowe felgi Vogue z oponami 295/35 R 22.
Zużyto dobrych kilka metrów kwadratowych, żeby okleić ogromne nadwozie Mercedesa czarną matową folią. W kabinie zmieniono tylko koło kierownicy na sportowe.
Kicherer nie podał żadnych danych technicznych GL 420 CDI Sport Black, ani cen poszczególnych modyfikacji. Gdyby ktoś chciał nabyć w Polsce nowego GL 450 CDI powinien się liczyć z wydatkiem co najmniej 410 tys. zł.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3996 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 380 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 95,10 KM/l (seryjny – 76,58 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 375 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 10,0 x 22” Vogue
- Koła tylne: 10,0 x 22” Vogue
- Opony przednie: 295/35 R 22
- Opony tylne: 295/35 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2625 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,91 kg/KM (seryjny – 8,58 kg/KM)
- Długość: 5088 mm
- Szerokość: 1920 mm
- Rozstaw osi: 3075 mmblock position=\inside8142/block
Źródło: automobilesreview