Ofoliowany – Kicherer GL 420 CDI Sport Black (2011)

Ofoliowany – Kicherer GL 420 CDI Sport Black (2011)

Ofoliowany – Kicherer GL 420 CDI Sport Black (2011)
Olgierd Lachowski
20.03.2011 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:30

W palecie Mercedesa są trzy SUV-y o różnych rozmiarach. Kicherer wziął się za największego z nich wyposażonego w 8-cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Oto matowy GL 420 CDI.

Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.3
Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.3

Mierzący ponad 5-metrów GL znacznie przerasta jedynego terenowca z prawdziwego zdarzenia w gamie niemieckiej firmy – model G. Oczywiście od GL-a większy jest Unimog, ale to pojazd z innej bajki. GL kierowany jest raczej do osób, które nie traktują nieutwardzonych szlaków jako przygody, a raczej jako zło konieczne. Ale i tak najwięcej GL-ów można spotkać w USA na zwykłych asfaltowych drogach.

Opisywany samochód został wyprodukowany przed faceliftingiem w 2009 roku i nosi oznaczenie GL 420 CDI. Nowe wersje z tym samym silnikiem są oznaczane jako GL 450 CDI. Zaś sama jednostka ma objętość skokową 4,0 l i pomaga jej turbodoładowanie. W seryjnym aucie silnik wytwarza 306 KM przy 3600 obr./min i moment obrotowy 700 Nm.

Mimo ogromnej masy własnej wynoszącej 2635 kg GL sprawnie, bo w 7,60 s, przyspiesza do 100 km/h i osiąga prędkość 230 km/h.

Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.7
Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.7

W zakładach Kicherera zwiększono moc motoru do 380 KM, a maksymalny moment obrotowy do ogromnych 900 Nm. Udało się to dzięki zastosowaniu nowego ECU oraz sportowego układu wydechowego. Tuner zmienił też ustawienia pneumatycznego zawieszenia (dokładnie niestety nie wiadomo o co chodzi).

To, że ten GL ma być eksploatowany na drogach utwardzonych podkreślają 22-calowe felgi Vogue z oponami 295/35 R 22.

Zużyto dobrych kilka metrów kwadratowych, żeby okleić ogromne nadwozie Mercedesa czarną matową folią. W kabinie zmieniono tylko koło kierownicy na sportowe.

Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.5
Kicherer GL 420 CDI Sport Black fot.5

Kicherer nie podał żadnych danych technicznych GL 420 CDI Sport Black, ani cen poszczególnych modyfikacji. Gdyby ktoś chciał nabyć w Polsce nowego GL 450 CDI powinien się liczyć z wydatkiem co najmniej 410 tys. zł.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3996 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 380 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,10 KM/l (seryjny – 76,58 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 375 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22” Vogue
  • Koła tylne: 10,0 x 22” Vogue
  • Opony przednie: 295/35 R 22
  • Opony tylne: 295/35 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2625 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,91 kg/KM (seryjny – 8,58 kg/KM)
  • Długość: 5088 mm
  • Szerokość: 1920 mm
  • Rozstaw osi: 3075 mmblock position=\inside8142/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)