Nie udało się zepsuć? – Mansory 760Li (2011) [aktualizacja]
Gdy Mansory zabiera się za jakiś samochód, to aż strach, co z tego wyjdzie. Co zatem wyszło, gdy tuner zajął się BMW 760Li?
Produkowane teraz BMW serii 7 nie wygląda już tak kontrowersyjnie jak poprzednik, wydaje się więc, że tym łatwiej jest zepsuć wygląd tej limuzyny, szczególnie gdy przeróbkami zajmuje się Mansory.
Nie jest chyba jednak tak źle z prezencją samochodu. Tuner zmienił przedni zderzak, listwy progowe, koła i tylny zderzak. Z przodu w zderzaku są wielkie otwory wlotowe, a na ich krawędziach znajdują się światła złożone z diod LED. Oprócz tego zamiast seryjnych „nerek” Mansory wstawiło kompozytowe wloty z poziomo ułożonymi żebrami.
W progach są nie wiadomo do czego służące wloty, a z boku tylnego zderzaka – wyloty. Szwajcarski oddział niemieckiego tunera dodał także „dyfuzor” z tylu, listwę nad tylną szybą oraz listwę na pokrywie bagażnika. Miejsce seryjnych rur wydechowych zajęły dwa wyloty o przekroju równoległoboku.
Można powiedzieć, że jak na standardy Mansory BMW 760Li jest całkiem "normalne".
Z wnętrza usunięto logotyp BMW z kierownicy i dodano sporo detali z włókna węglowego.
Do napędu służy nadal 12-cylindrowy podwójnie doładowany turbosprężarkami silnik o objętości skokowej 6,0 l. Ma on bezpośredni wtrysk paliwa, system Double VANOS i rozwija moc 544 KM przy 5250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm przy 1500-5000 obr./min. W połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF pozwala on ważącej ponad 2250 kg limuzynie z Bawarii przyspieszać do 100 km/h w 4,60 s oraz rozpędzać się do 250 km/h (prędkość jest ograniczona elektronicznie).
Aktualizacja
Jak się okazuje, prace nad tym samochodem wciąż trwają, a że na już na początku zmieniono wygląd 760Li, to później Mansory rozpoczęło prace nad modyfikacjami wielkiego 12-cylindrowego silnika. Po ulepszeniach ma on moc aż 640 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 920 Nm. Firma zachowała dla siebie informację, jakimi środkami zwiększono oba te parametry.
Tuner ujawnił za to, że zmodyfikowane auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,20 s, czyli o 0,40 s. Na razie pozostawiono ogranicznik prędkości maksymalnej, ale kto wie, czy za jakiś czas i on nie zniknie.
Jak ujawniło Mansory, nabywcy BMW 750i też mogą udać się do Szwajcarii, by podkręcić silnik swojego samochodu. Po modyfikacji powietrznych przewodów dolotowych i centralnej jednostki sterującej 4,4-litrowy, 8-cylindrowy motor będzie osiągał moc 490 KM i moment obrotowy 720 Nm.
Cenę tuningu klient pozna dopiero po jego wykonaniu.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V12, 60supo/sup, N74
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5972 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 640 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 107,17 KM/l (seryjny - 91,09 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 920 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2250 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,52 kg/KM (seryjny - 4,14 kg/KM)
- Długość: 5212 mm
- Szerokość: 1902 mm
- Rozstaw osi: 3210 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/hblock position=\inside8133/block
Źródło: autoblog