Tak jak się można było spodziewać, pierwsza w tym roku sesja kwalifikacyjna została zdominowana przez ubiegłorocznego mistrza świata, Sebastiana Vettela. Oprócz tego jednak da się zaobserwować pierwsze niespodzianki w kolejności zawodników na linii startu do jutrzejszego wyścigu.
Tak jak się można było spodziewać, pierwsza w tym roku sesja kwalifikacyjna została zdominowana przez ubiegłorocznego mistrza świata, Sebastiana Vettela. Oprócz tego jednak da się zaobserwować pierwsze niespodzianki w kolejności zawodników na linii startu do jutrzejszego wyścigu.
Już jutro będziemy mieli okazję przekonać się czy regulowane tylne skrzydło, system KERS oraz opony Pirelli faktycznie wpłynęły na jakość najszybszego obwoźnego teatru na świecie, wyścigów Formuły 1. Kierowcy są zdania, że w wyścigu może zdarzyć się absolutnie wszystko, bowiem w tym sezonie wiele zależy także od taktyki odpowiedniego doboru opon.
Pierwsza sesja dzisiejszej czasówki rozpoczęła się zgodnie z planem. Jak się okazało, zimowa przerwa nie pomogła zbytnio trzem najnowszym zespołom, bowiem to właśnie bolidy teamów HRT, Virgin oraz Lotus, jak zwykle nie dostały się do Q2. Co więcej, zawodnicy HRT nie pojawią się nawet na starcie do jutrzejszego wyścigu, ponieważ zgodnie z regulaminem, wystartować mogą w nim tylko ci kierowcy, których czas okrążenia nie przekroczył 107% czasu Pole Position.
Niespodziewanie jednak w Q1 odpadł również zastępca Roberta Kubicy, Nick Heidfeld. Niemiecki kierowca przez wszystkie sesje treningowe wypadał słabiej od Witalija Pietrowa. Miejmy nadzieję, że Nick zabłyśnie swoim talentem podczas jutrzejszego wyścigu.
W drugiej części czasówki największym rozczarowaniem było odpadnięcie Michaela Schumachera. Siedmiokrotny mistrz świata wystartuje do jutrzejszego wyścigu z szóstej linii. W Q3, podobnie zresztą jak we wcześniejszych częściach sesji kwalifikacyjnej, absolutną dominację pokazywał zeszłoroczny mistrz, Sebastian Vettel.
Jego rewelacyjny wynik 1:23,529, był aż o prawie 0,8-sekundy szybszy od czasu zdobywcy drugiego pola startowego, Lewisa Hamiltona. Co ciekawe, Vettel pokonał to okrążenie bez systemu KERS, a w srebrnej strzale system ten uległ awarii. Z drugiej linii wystartują jutro Mark Webber i Jenson Button, a z trzeciej Fernando Alonso oraz zdobywca szóstego czasu, Witalij Pietrow.
Jak na razie Pietrow przy każdej możliwej okazji w Australii pokazuje, że jest szybszy od Nicka Heidfelda. Miłym zaskoczeniem Q3 był także dziesiąty rezultat Sebastiena Buemiego z zespołu Scuderia Toro Rosso.
Biorąc pod uwagę wyniki McLarena można dojść do wniosku, że zespół w bardzo krótkim okresie czasu wykonał świetną robotę, całkowicie zmieniając bolid. Hamilton zapowiada jutro ostrą walkę.
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:23.529 | |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:24.307 | |
3. | Mark Webber | Red Bull | 1:24.395 | |
4. | Jenson Button | McLaren | 1:24.779 | |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:24.974 | |
6. | Witalij Pietrow | Renault | 1:25.247 | |
7. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.421 | |
8. | Felipe Massa | Ferrari | 1:25.599 | |
9. | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:25.626 | |
10. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:27.066 | |
11. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:25.971 | |
12. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:26.103 | |
13. | Sergio Perez | Sauber | 1:26.108 | |
14. | Paul di Resta | Force India | 1:26.739 | |
15. | Pastor Maldonado | Williams | 1:26.768 | |
16. | Adrian Sutil | Force India | 1:31.407 | |
17. | Rubens Barrichello | Williams | -:--.--- | |
18. | Nick Heidfeld | Renault | 1:27.239 | |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus | 1:29.254 | |
20. | Jarno Trulli | Lotus | 1:29.254 | |
21. | Timo Glock | Virgin Racing | 1:29.342 | |
22. | Jerome D'Ambrosio | Virgin Racing | 1:30.822 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 | 1:32.978 | |
24. | Narian Karthikeyan | HRT F1 | 1:34.293 | |
Źródło artykułu:WP Autokult Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści. Wybrane dla Ciebie Komentarze (0) |