Ford, trudna nawierzchnia i testy zawieszenia [wideo]

Ford, trudna nawierzchnia i testy zawieszenia [wideo]

Testy Forda
Testy Forda
Piotr Wielgus
31.03.2011 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:33

Ford uchylił nieco rąbka tajemnicy i ujawnił, jak testuje swoje samochody pod kątem jak najdłuższej eksploatacji. Jest ciekawie.

Inżynierowie z należącego do Forda ośrodka doświadczalnego Lommel w Belgii oraz laboratorium w Michigan w Stanach Zjednoczonych testują samochody z przeznaczeniem na wszystkie rynki świata. Auta są badane na kilku typach nawierzchni. Co ciekawe, ośrodki mają przygotowane również tzw. drogi wschodnioeuropejskie po zimie - czyli z dużą ilością dziur.

W należącym do Forda ośrodku doświadczalnym w Lommel nowe pojazdy poddawane są też wielu wymagającym  testom na torach o zróżnicowanych nawierzchniach liczących w sumie około 80 kilometrów. Większość z nich została zaprojektowana specjalnie w celu zbadania granic możliwości systemów zawieszenia.

Pothole testing

Zarówno w ośrodku Lommel, jak i Michigan odtworzono rzeczywiste warunki drogowe  obejmujące pełne spektrum różnych nawierzchni. Znajdują się tam także sztuczne wyboje zaprojektowane w celu wywierania kontrolowanych obciążeń na komponenty zawieszenia, dzięki czemu inżynierowie mogą mierzyć siły działające na samochody pokonujące tor. Testy podwozia i zawieszenia samochodów osobowych odbywają się dwufazowo. W pierwszej fazie symulowane są ekstremalne obciążenia działające na zawieszenie pojazdu w pełnym okresie eksploatacji. W drugiej fazie badany jest cały pojazd m.in. podczas szybkiej jazdy i przejazdów wiejskimi drogami.

Źródło: Ford

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)