Luksus i elegancja – Väth CL 500 V50RS (2011)

Luksus i elegancja – Väth CL 500 V50RS (2011)

Luksus i elegancja – Väth CL 500 V50RS (2011)
Olgierd Lachowski
01.04.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:34

Mercedesowi CL 500 nie brakuje ani mocy, ani osiągów, ani luksusu, jednym słowem - niczego. To auto wyjątkowe. Ale właściciel takiego wozu może poczuć, że ma samochód jeszcze bardziej wyjątkowy, gdy zajmą się nim specjaliści z firmy Väth.

Väth CL 500 V50RS fot.1
Väth CL 500 V50RS fot.1

Nie chodzi tutaj jednak o tuning wnętrza, bo chyba w seryjnym CL 500 poprawić się już nic nie da, a zepsuć na pewno można sporo. Podobnie jak z kabiną sprawa ma się z nadwoziem auta. Właścicielowi po prostu nie wypada uzbroić swojego Mercedesa w spojlery rodem z Formuły 1. Nie wszyscy to rozumieją - na przykład mają z tym problem klienci zostawiający Mercedesa CL firmom ASMA i FAB Design, by te zajęły się prezencją samochodu.

Na szczęście styliści Vätha dobrze wiedzą, jak powinien wyglądać Mercedes. Projektanci ograniczyli się tylko do dyskretnego podkreślenia potęgi auta. Do tych wyważonych dodatków należą: listwa pod przednim zderzakiem, listwa na pokrywie bagażnika i tylny „dyfuzor”. Części te zostały wykonane z włókna węglowego i dopasowane z największą starannością.

Do elementów stylistycznych (choć pełnią bardzo ważną praktyczną funkcję) można zaliczyć wieloramienne, trzyczęściowe, 20-calowe felgi. Opony mają rozmiar 245/30 R 20 z przodu i 285/25 R 20 z tyłu.

Za kołami kryje się ulepszony układ hamulcowy i pneumatyczne zawieszenie, które ma zainstalowane nowe oprogramowanie sterujące. Niestety brak jest szczegółów na temat obu tych elementów.

Väth CL 500 V50RS fot.7
Väth CL 500 V50RS fot.7

Väth jak zawsze przywiązuje dużą wagę do tuningu silnika i jego osprzętu. Przypomnę, że ten Mercedes-Benz CL 500 ma jednostkę 5,5-litrową V8. To starsza wersja pojazdu, sprzed modernizacji z 2010 roku, w której silnik ten został zastąpiony przez motor 4,7 l z dwiema turbosprężarkami.

Wróćmy do starszego silnika. W wersji seryjnej ma on moc 388 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 530 Nm przy 2800-4800 obr./min. Tuner zmienił wałki rozrządu w głowicach, zainstalował nowe kolektory wylotowe, filtry powietrza o zmniejszonych oporach wewnętrznych, a także sportowe tłumiki i konwertery katalityczne.

Po ingerencji mechaników Vätha moc podniosła się do 460 KM, a maksymalny moment obrotowy do 600 Nm. Według informacji podanych przez firmę tuningową auto powinno osiągać prędkość maksymalną około 290 km/h.

Väth CL 500 V50RS fot.3
Väth CL 500 V50RS fot.3

Osoby, które nie są zainteresowane aż tak dużymi zmianami w swoim samochodzie, mogą zwrócić się do Vätha o przerobienie CL 500 do wersji V50 i V50S. W pierwszym przypadku Mercedes będzie miał moc 405 KM (prędkość maksymalna ok. 275 km/h), a w drugim – 435 KM (prędkość ok. 280 km/h).

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 460 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,24 KM/l (seryjny – 71,05 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2070 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,50 kg/KM (seryjny – 5,34 kg/KM)
  • Długość: 5065 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Rozstaw osi: 2955 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: Ok. 290 km/hblock position=\inside8110/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)