Samochody używaneKiaUżywana Kia Cee'd I generacji - typowe awarie i problemy

Używana Kia Cee'd I generacji - typowe awarie i problemy

Kia Cee'd
Kia Cee'd
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Artur Kuśmierzak
09.04.2011 22:45, aktualizacja: 30.03.2023 09:56

Pomimo, że Kia Cee'd to jeszcze stosunkowo młode auto na rynku wtórnym to jednak wielu użytkowników tego pojazdu zdążyło już wyrobić sobie na jego temat odpowiednią opinię.

Samochód zadebiutował w 2006 roku i już 12 miesięcy później w ofercie pojawił się 140-konny diesel. Lata 2008 i 2009 to okres, w którym przeprowadzono modernizację silnika 1,6 stopniowo zwiększając jego moc. W 2009 Cee'd przeszedł gruntowy facelifting. Producent oferował 2 wersje nadwozia: hatchback i kombi oznaczone symbolem SW. Pod maską koreańskiego kompaktu pracowały następujące jednostki napędowe:

  • R4 1,4 16V (105- 109 KM)
  • R4 1,6 16V (115, 122- 126 KM)
  • R4 2,0 16V (143 KM)
  • 1,6 CRDi (90- 115 KM)
  • 2,0 CRDi (140 KM)

Spośród motorów benzynowych na uwagę zasługuje 1,6-litrowy R4, który spali niewiele więcej niż podstawowe 1,4 charakteryzując się przy tym nieco lepszą dynamiką. Zwolennikom jednostek wysokoprężnych polecam zarówno 2,0-litrowe jak i 1,6-litrowe CRDi. Warto jednak pamiętać, że ten pierwszy wariant w cyklu miejskim zużyje nawet do 10 l/100 km. Najsłabszym punktem Kii Cee'd jest bez wątpienia jakość powłoki lakierniczej.

Kia Cee'd
Kia Cee'd© mat. prasowe / Kia

Co ciekawe najwięcej kłopotów sprawia zbyt cienka warstwa lakieru aut w kolorze czerwonym, która dość szybko się łuszczy. Niekiedy też na złączach blach pojawią się ogniska korozji, jednak inne elementy zarówno nadwozia jak i podwozia są dość dobrze zabezpieczone przed rdzą. W autach sprzed modernizacji często dochodzi do problemów z radiem, które może się po prostu zawiesić. Winę w tym przypadku ponosi elektronika sterująca tym urządzeniem.

Kia Cee'd
Kia Cee'd© mat. prasowe / Kia

Zawodne bywa też sterowanie elektrycznymi szybami. Niektórzy użytkownicy narzekają na źle wyregulowany hamulec ręczny oraz skrzypiące plastiki deski rozdzielczej czy siedzisko fotela kierowcy. Słabej jakości są także uszczelki drzwi, które strzępią się i bardzo szybko się wycierają.

W zawieszeniu najbardziej nietrwałymi elementami są łączniki stabilizatora. Na szczęście problem ten poprawiono w 2007 roku. Niestety, w wielu egzemplarzach z tego okresu produkcji montowano wadliwe amortyzatory, w większości z nich ASO wymieniało je w ramach gwarancji.

Wahacze, przeguby, a także sprzęgło to elementy, które przy przebiegach rzędu 100 000 km również mogą wymagać wymiany. W niektórych autach przy określonych obrotach silnika dochodzi do rezonansowego drgania lusterek. Użytkownicy narzekają też na problemy z wyłączającym się systemem ESP, czego przyczyną jest usterka przekładni kierowniczej. Zmatowiałe reflektory to zjawisko, z którym również spotykają się niektórzy użytkownicy Kii Cee'd.

Kia Cee'd
Kia Cee'd© mat. prasowe / Kia

W niektórych egzemplarzach może też wystąpić awaria alternatora wraz z jego wiązką, a także pompy paliwa. Niewłaściwe działanie klimatyzacji to najprawdopodobniej oznaka zatarcia silniczka sterującego klapą nawiewu.

Podsumowując, Kia Cee'd to stosunkowo młode auto jednak zdążyło już podpaść niektórym użytkownikom. Oceniając Cee'd obiektywnie można stwierdzić, że ten koreański kompakt nie powinien sprawiać większych kłopotów podczas eksploatacji. Ceny najtańszych egzemplarzy na rynku aut wtórnych oscylują w granicach 27 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)