Honda Prelude V [awarie i problemy]

Honda Prelude

Honda Prelude

Specjalnie na prośbę jednego z naszych Czytelników postanowiliśmy prześwietlić piątą generację Hondy Prelude. To sportowe auto może być ciekawą propozycją dla młodego kierowcy szukającego sportowych emocji, odstraszać jednak mogą drogie części i wysokie zużycie paliwa.

Ten sportowy japoński samochód zadebiutował w 1996 roku, a dopiero 5 lat później producent zdecydował się na poszerzenie listy wyposażenia. W tym samym roku zakończono również produkcję tego modelu, a w jego miejscu pojawiła się nowocześniejsza Integra. Pod maską Hondy pracował jeden z następujących silników:

R4 16V 2,0 (135 KM)
R4 16V 2,2 VTEC (185- 200 KM)

Jak na sportowy samochód przystało wszystkie jednostki napędowe zasilane są benzyną. Którą z nich warto wybrać? Z 2,0-litrową jednostką bazową Prelude przyśpiesza od zera do setki w niewiele ponad 9 sekund, ale za to jest stosunkowo bezproblemowa i tania w serwisowaniu. Jednak w ruchu miejskim może spalić nawet 13 l/ 100 km. Drugim silnikiem, który warto polecić jest oczywiście legendarny VTEC. Co prawda utrzymanie Preludy z takim motorem do tanich nie należy, ale za to odwdzięczy się ona dobrymi osiągami (7,5 sekundy do 100 km/h).

Niestety mimo tego, że Honda Prelude to sportowe coupe to z powodu nierównego rozkładu masy (ciężki przód i zbyt lekki tył) samochód niezbyt dobrze radzi sobie na zakrętach, zwłaszcza przy większych prędkościach. Ponadto na nierównych drogach  dość odczuwalne jest podskakiwanie lekkiego tyłu pojazdu. Najczęściej spotykanym problemem jest korozja, która pojawia się na nadkolach i progach.

W autach z instalacją gazową może też wystąpić zjawisko nadmiernego zużycia oleju silnikowego, falowania obrotów oraz gaśnięcie silnika na biegu jałowym. Uszkodzeniu może ulec też uszczelka chłodnicy oleju, objawem takiej usterki jest dość szybko wyciekający olej przy włączonym silniku co dodatkowo powoduje opóźnioną zmianę biegów lub wypięcie się ich w czasie zwiększania prędkości obrotowej silnika. Następstwem takiej awarii może być zniszczenie automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Niektóre Hondy miewają problemy z sondą lambda. Kupując Prelude musimy się też przygotować na wymianę łożysk kół, które ze względu na zaawansowany wiek auta mogą zawieść w każdej chwili. Przerdzewienie układu wydechowego to problem, który również może wystąpić w tym modelu. Nietrwałe okazują się być również silniczek wentylatora oraz uszczelki szyberdachu, które z czasem się wykruszają przepuszczając wodę.

Przy większych  przebiegach wymiany wymagają metalowo-gumowe elementy w przednich i tylnych wahaczach, a także półosie napędowe. Podsumowując, Honda Prelude to samochód dla miłośników dynamicznej jazdy, którym nie przeszkadza mały zakres regulacji kierownicy, niewygodne wsiadanie oraz zbyt krótkie siedziska foteli. Najtańsze egzemplarze znajdziemy na portalach aukcyjnych już za około 8 000 zł.

Zobacz także:

Z drugiej ręki: Honda Prelude

Fiat Coupe [awarie i problemy]

Audi TT 8N [awarie i problemy]

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki