24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]

Jednym końcówka kwietnia kojarzy się z bliskim już nadejściem lata, a innym z testami przed 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.3

Właśnie 24 kwietnia odbędą się testy i tzw. preeliminacje do najsłynniejszego 24-godzinnego maratonu odbywającego się na torze Circuit de la Sarthe pod miasteczkiem Le Mans. Podczas testów miał być badany jeden Peugeot 908 HYbrid4.

Auto przedstawione podczas salonu w Genewie nie pojawi się jednak na torze i oczywiście nie ma szans, żeby wystartowało w czerwcowym wyścigu.

Powodem zawieszenia rozwoju hybrydy na czas przygotowań do Le Mans jest jej niedostateczne przygotowanie. HYbrid4 zdecydowanie odstaje od „908” z konwencjonalnym napędem i nic nie wskazuje, by różnica ta miała być w krótce być wyrównana, a przecież hybryda powinna być szybsza od normalnych 908.

Dyrektor techniczny Peugeota Bruno Famin mówił, że celem zespołu było należyte przygotowanie 908 HYbrid4 do kwietniowych testów, a ponieważ się to nie udało, to na francuskim torze wystąpią 3 normalnie 908. Jak uważają ludzie pracujący dla Peugeota ubiegłoroczna przegrana z Audi była prawdziwą klęską i za wszelką cenę chcą odbić ją sobie w tym roku.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.4

24 kwietnia na de la Sarthe Peugeot chce się skupić na testowaniu opon, aerodynamiki i ustawień samochodu. Czyżby już silniki, z mocy których Peugeot słynie, francuska marka miała dopracowane?

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Zobacz też:

Peugeot 908 HYbrid4

Układy chłodzenia powietrza z intercoolerem wodnym

FMIC, TMIC, SMIC, a może V-mount? Mocujemy intercooler [część 2]

W poprzednim odcinku:

Ewolucja Audi R18 – krótka analiza


Zobacz więcej artykułów z serii: Technika w motorsporcie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Jak eksploatować samochód z instalacją gazową? Tramwaj czy auto - kto ma pierwszeństwo? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - ciecze magnetoreologiczne Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - sterowanie zaworami elektromagnetycznymi Porównanie napędu Mazda SKYACTIV kontra Škoda TSI&DSG Opony zimowe - na co zwrócić uwagę Škoda Octavia 1,2 TSI - którą wersję silnika i jaką skrzynię lepiej wybrać? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Jaka prędkość na autostradzie jest najlepsza? Strefa ruchu i strefa zamieszkania - czym się różnią? Dlaczego opona zimowa lepiej sprawdza się podczas zimy? Jak kupować używane auto z instalacją LPG? – strona techniczna Czujniki ciśnienia w oponach TPMS – jak to działa? Czy zakup oszczędnego silnika się zwróci? Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania Jak zabezpieczyć auto przed solą? Światła w samochodzie - kiedy włączyć jakie?

Popularne w tym tygodniu:

Czy da się kupić auto za 800 zł i nim jeździć? Sprawdzamy, ile to naprawdę kosztuje Od 16 listopada na stacjach zimowe paliwo. Co oferują najwięksi gracze? Płyn do spryskiwaczy wymieniaj na zimowy już teraz. Oto najprostsza metoda Zimowe opony do auta segmentu D. Test GTU 2017 Skąd wziąć oryginalne części do nietypowego pojazdu? To spory problem dla ubezpieczyciela