Poradniki i mechanika24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]

24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]

24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]
Olgierd Lachowski
17.04.2011 13:00, aktualizacja: 30.03.2023 12:22

Jednym końcówka kwietnia kojarzy się z bliskim już nadejściem lata, a innym z testami przed 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.3
Peugeot 908 HYbrid4 fot.3

Właśnie 24 kwietnia odbędą się testy i tzw. preeliminacje do najsłynniejszego 24-godzinnego maratonu odbywającego się na torze Circuit de la Sarthe pod miasteczkiem Le Mans. Podczas testów miał być badany jeden Peugeot 908 HYbrid4.

Auto przedstawione podczas salonu w Genewie nie pojawi się jednak na torze i oczywiście nie ma szans, żeby wystartowało w czerwcowym wyścigu.

Powodem zawieszenia rozwoju hybrydy na czas przygotowań do Le Mans jest jej niedostateczne przygotowanie. HYbrid4 zdecydowanie odstaje od „908” z konwencjonalnym napędem i nic nie wskazuje, by różnica ta miała być w krótce być wyrównana, a przecież hybryda powinna być szybsza od normalnych 908.

Dyrektor techniczny Peugeota Bruno Famin mówił, że celem zespołu było należyte przygotowanie 908 HYbrid4 do kwietniowych testów, a ponieważ się to nie udało, to na francuskim torze wystąpią 3 normalnie 908. Jak uważają ludzie pracujący dla Peugeota ubiegłoroczna przegrana z Audi była prawdziwą klęską i za wszelką cenę chcą odbić ją sobie w tym roku.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.4
Peugeot 908 HYbrid4 fot.4

24 kwietnia na de la Sarthe Peugeot chce się skupić na testowaniu opon, aerodynamiki i ustawień samochodu. Czyżby już silniki, z mocy których Peugeot słynie, francuska marka miała dopracowane?

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)