Pirelli - obalamy mit!

Pirelli - obalamy mit!

Pirelli
Pirelli
Rafał Warecki
21.04.2011 14:38, aktualizacja: 07.10.2022 17:39

Marka Pirelli powstała w 1872 roku i już od wczesnych lat jej wizerunek był ściśle związany ze sportem motorowym.

W pierwszym rajdzie samochodowym Pekin-Paryż, zorganizowanym w 1907 roku, na czterdzieści załóg do mety dotarło zaledwie pięć. Był to poważny sprawdzian dla prężnie rozwijającego się w ostatnich latach przemysłu oponiarskiego. Pierwsi na metę tego historycznego wyścigu dotarli Scipione Borghese i Ettore Guizzardi, a ich samochód - Itala Grand Prix Racer - wyposażony był właśnie w opony pneumatyczne firmy Pirelli, założone na drewniane obręcze, które mimo koszmarnych warunków drogowych pokonały dystans 14 994 km.

Scipione Borghese i Ettore Guizzardi w Itala Grand Prix Racer na oponach Pirelli
Scipione Borghese i Ettore Guizzardi w Itala Grand Prix Racer na oponach Pirelli

Wydarzenie to na dobre związało włoskiego producenta opon ze sportem. W 1966 roku konstruktorzy Pirelli zaprezentowali pierwszą w historii oponę niskoprofilową dedykowaną samochodom sportowym, a w 1974 – pierwszą szeroką oponę o radialnej warstwie kordu. Rozwiązanie to zostało opracowane na zlecenie Lancii do legendarnego modelu Stratos. Obserwując triumfy, zainteresowała się nim także marka Porsche, wprowadzając je do 911 Turbo.

Lancia Stratos na oponach Pirelli
Lancia Stratos na oponach Pirelli

Współcześnie marka Pirelli jest piątym co do wielkości producentem opon na świecie i dostarcza ogumienie do Formuły 1, rajdów WRC, wyścigów serii Grand-AM, Ferrari Challenge czy Lamborghini Super Trofeo oraz wspiera młodych kierowców z niższych serii. Gama opon Pirelli służy także jako seryjne, homologowane ogumienie podstawowe dla wielu producentów samochodów i motocykli.

Seria Grand-AM
Seria Grand-AM

Wydawać by się mogło, że lepszego certyfikatu jakości produktów nie można sobie wyobrazić, jednak ostatnie badania rynku przeprowadzone na zlecenie Pirelli wykazały, że sportowe korzenie i koneksje marki Pirelli przypięły do nich łatkę drogich i dedykowanych tylko dla ekskluzywnych samochodów. Tymczasem w szerokiej ofercie każdy może znaleźć coś dla siebie – dzieli się ona na kilka kategorii produktowych pod względem charakterystyki i specyfiki zastosowań, poczynając od opon wyczynowych, terenowych, a na ekologicznych kończąc.

Duża część produktów Pirelli to opony nagradzane w niezależnych testach wielu redakcji motoryzacyjnych, zarówno pod względem użytkowania, jak i nowych technologii. Choć pozytywne opinie na temat marki Pirelli podzielają sami kierowcy i uważają, że wizerunek marki oraz jej pozycja na rynku to bardzo ważne czynniki przy zakupie ogumienia, to jednak często sięgają po produkty konkurencyjnych firm.

Opony Pirelli na bolidzie serii GP3
Opony Pirelli na bolidzie serii GP3

Biorąc pod uwagę znajomość marki wśród kierowców, ze wszystkich firm produkujących ogumienie Pirelli jest w ścisłej czołówce, jednak na każdym kroku pojawia się stereotypowa opinia o sportowym przeznaczeniu opon i często nieadekwatnej cenie.

Pirelli poprosiło nas o zebranie opinii na temat swoich produktów, by lepiej zrozumieć potrzeby i trafić do kierowców. Jakimi kryteriami kierujecie się, wybierając opony do swojego auta? Czy rzeczywiście produkty Pirelli postrzegane są jako drogie i dedykowane głównie sportowym samochodom? Jak oceniacie ich stosunek jakości do ceny?

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)