Jeszcze raz… - Mcchip-DKR 911 GT2 MC650 (2011)

Jeszcze raz… - Mcchip-DKR 911 GT2 MC650 (2011)

Jeszcze raz… - Mcchip-DKR 911 GT2 MC650 (2011)
Olgierd Lachowski
17.05.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:46

Choć Porsche 911 GT2 jest już od dawna poza produkcją firma Mcchip-DKR z pomocą ekipy Kubatech postanowiła jeszcze raz tchnąć w ten superwóz trochę więcej mocy.

Obraz

W Porsche 911 GT2 montowany był silnik, który można zobaczyć jeszcze tylko w najbardziej szalonej wersji 911 ostatnich lat, czyli w 911 GT2 RS. Jest to 6-cylindrowa jednostka o przeciwsobnym ustawieniu tłoków (tzw. bokser), która ma objętość skokową 3,6 l. Oznaczony kodem M96/70S silnik (w 911 GT2 RS – M96/70R) nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Ma za to dwie turbosprężarki o „zmiennej geometrii” VGT produkcji BorgWarner, które pomagają w uzyskaniu 530 KM mocy przy 6500 obr./min.

Właśnie modyfikacja turbosprężarek, układu dolotu powietrza, międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego oraz instalacja sportowego układu wydechowego z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi, a także przeprogramowanie ECU (z pomocą firmy Kubatech współpracującej z Cargraphic) pozwoliły wycisnąć z umieszczonego z tyłu silnika 657 KM.

Nowe oprogramowanie ogranicza maksymalny moment obrotowy, który mógłby sięgnąć ponad 900 Nm.

Obraz

Można by powiedzieć, że przyrost prawie 130 KM to dużo, ale jak pamiętamy Wimmer wycisnął z tego silnika 800 KM. Mcchip-DKR nie podało informacji o parametrach drogowych podkręconego Porsche. Wiadomo natomiast, że koszt tego tuningu to 23 000 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 657 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 182,50 KM/l (seryjny – 147,22 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
  • Opony tylne: 325/30 R 19 Michelin Pilot Sport Cup

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1440 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,19 kg/KM (seryjny – 2,72 kg/KM)
  • Długość: 4469 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1285 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mmblock position=\inside7919/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)