Jeszcze raz… - Mcchip-DKR 911 GT2 MC650 (2011)


Choć Porsche 911 GT2 jest już od dawna poza produkcją firma Mcchip-DKR z pomocą ekipy Kubatech postanowiła jeszcze raz tchnąć w ten superwóz trochę więcej mocy.
W Porsche 911 GT2 montowany był silnik, który można zobaczyć jeszcze tylko w najbardziej szalonej wersji 911 ostatnich lat, czyli w 911 GT2 RS. Jest to 6-cylindrowa jednostka o przeciwsobnym ustawieniu tłoków (tzw. bokser), która ma objętość skokową 3,6 l. Oznaczony kodem M96/70S silnik (w 911 GT2 RS – M96/70R) nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Ma za to dwie turbosprężarki o „zmiennej geometrii” VGT produkcji BorgWarner, które pomagają w uzyskaniu 530 KM mocy przy 6500 obr./min.
Wimmer 911 GT2 Stufe IV [680 KM, 356 km/h]
Zobacz również: Porsche 911 Carrera S - wydech
Właśnie modyfikacja turbosprężarek, układu dolotu powietrza, międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego oraz instalacja sportowego układu wydechowego z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi, a także przeprogramowanie ECU (z pomocą firmy Kubatech współpracującej z Cargraphic) pozwoliły wycisnąć z umieszczonego z tyłu silnika 657 KM.
Porsche 911 GT2 RS — supertest
Nowe oprogramowanie ogranicza maksymalny moment obrotowy, który mógłby sięgnąć ponad 900 Nm.
Można by powiedzieć, że przyrost prawie 130 KM to dużo, ale jak pamiętamy Wimmer wycisnął z tego silnika 800 KM. Mcchip-DKR nie podało informacji o parametrach drogowych podkręconego Porsche. Wiadomo natomiast, że koszt tego tuningu to 23 000 euro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: B6, M96/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3600 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 657 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 182,50 KM/l (seryjny – 147,22 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Koła przednie: 8,5 x 19”
- Koła tylne: 12,0 x 20”
- Opony przednie: 235/35 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
- Opony tylne: 325/30 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1440 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,19 kg/KM (seryjny – 2,72 kg/KM)
- Długość: 4469 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Wysokość: 1285 mm
- Rozstaw osi: 2350 mm
Źródło: autoblog
Ten artykuł ma 1 komentarz
Pokaż wszystkie komentarze