Asystent lewoskrętu - nowy system bezpieczeństwa BMW

Asystent lewoskrętu - nowy system bezpieczeństwa BMW

Asystent lewoskrętu - nowy system bezpieczeństwa BMW
Bartosz Pokrzywiński
19.05.2011 10:30, aktualizacja: 07.10.2022 17:47

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Już teraz w nowych autach dostępne są systemy wspomagające zmianę pasa, monitorujące przestrzeń przed pojazdem czy ostrzegające o pieszych. BMW pracuje właśnie nad asystentem lewoskrętów.

System ten ma wykorzystywać czujniki oraz kamerę zamontowaną z przodu pojazdu. Kiedy auto zbliża się do skrzyżowania, nawigacja satelitarna wysyła sygnał do kamery, która monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli samochód znajduje się na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo, wówczas aktywowane są dodatkowe czujniki.

Obraz

Ich zadaniem jest badanie przestrzeni przed autem. Jeśli w promieniu 100 metrów w przeciwną stronę jedzie inny pojazd, w tym również motocykl niezauważony przez kierowcę, który rozpocznie wykonywać manewr, system ostrzeże go, wyświetlając informację na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. W razie potrzeby asystent może również całkowicie zatrzymać pojazd.

Drugi system jest rozwinięciem tej technologii, jednak tym razem wykorzystuje on jeszcze WLAN do komunikacji pomiędzy autami w pobliżu. Jeśli więc oba pojazdy są wyposażone w tę technologię, zasięg działania systemu zwiększa się do 250 metrów, a pierwsze ostrzeżenia będą wysyłane nie ze skręcającego, ale z nadjeżdżającego pojazdu.

Obraz

Kiedy kierowca będzie chciał wykonać lewoskręt, nadjeżdżający pojazd ostrzeże go o swojej obecności mrugnięciem świateł oraz sygnałem dźwiękowym. Jeśli to nie pomoże, kierowca auta skręcającego zostanie ostrzeżony tak samo jak w poprzednim przypadku, informacja na desce plus, w razie potrzeby, awaryjne hamowanie.

Jak widać, jest to kolejny wynalazek, który ma za zadanie prowadzić kierowcę "za rączkę". Na pewno ma swoje zalety, jednak od razu nasuwa się pytanie o sprawność i czułość tego systemu. Gdy w zatłoczonym mieście kierowca oszacuje dystans oddzielający pojazdy na bezpieczny i postanowi szybko wykonać zakręt, system prewencyjnie nie zablokuje hamulców?

Źródło: wcf

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)