Renault Espace III [awarie i problemy]

Renault Espace III

Renault Espace III

W naszym zestawieniu prezentowaliśmy już auta o różnego typu nadwoziach, tym razem pokażemy coś z vanów. Choć auta tego typu przez dużą część fanów motoryzacji są uznawane za nieco mniejsze autobusy, które służą wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do punktu B to są to samochody niezwykle praktyczne.

Jeżeli poszukujecie dość taniego w zakupie i ciekawie wyglądającego vana to z pewnością interesującą propozycją będzie Renault Espace III. Ten przestronny wóz zadebiutował w 1996 roku i już po roku od rozpoczęcia produkcji doczekał się wersji wydłużonej dla siedmiu osób. W 1998 roku Francuzi stwierdzili, że najwyższy czas poddać auto modernizacji i tym samym samochód przeszedł facelifting. Od tego czasu w tak odświeżonej formie był produkowany do 2002 roku. Pod maską Renault Espace III pracował jeden z poniższych silników:

R4 8V 2,0 (114 KM)
R4 16V 2,0 (140 KM)
V6 24V 3,0 (167- 190 KM)

R4 1,9 8V dTi (98 KM)
R4 2,2 12V dTi (113 KM)
R4 2,2 16V dCi (115- 130 KM)

Najbardziej niezawodną jednostką napędową jest 2,0-litrowy, 140-konny motor R4, tu awarii ulegają zazwyczaj tylko cewki zapłonowe firmy Sagem. Nie polecamy 114-konnego silnika, który jest zdecydowanie za słaby jak na samochód o takich gabarytach, choć Renault Espace III to bardzo lekka konstrukcja ważąca zaledwie około 1500 kg.

Odradzamy również zakup Renault z motorem V6, gdzie może dojść do zerwania się łańcucha rozrządu. Nie warto też łudzić się, że wybierając jednego z diesli zaoszczędzimy. O ile jednostki wysokoprężne spalają niewiele oleju napędowego to często wymagają gruntownego remontu, którego koszty mogą wynieść tyle ile zapłaciliśmy za sam samochód.

Zwykle egzemplarze z dieslem pod maską mają przejechane ponad 400 000 km, w takim wypadku konieczne jest podjęcie takich działań jak: wymiana dwumasowego koła zamachowego i przepływomierza, regeneracja turbosprężarki oraz naprawa układu wtryskowego. Najbardziej zawodną konstrukcją z pośród motorów wysokoprężnych jest 2,2 dCi, gdzie może dojść do obrócenia się jednej z panewek, co doprowadza do uszkodzenia wału korbowego.

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 3

Ponadto użytkownicy Espace III skarżą się na nieprecyzyjną pracę lewarka, który może zgrzytać podczas zmiany biegów. Zawieszenie i układ kierowniczy również nie należą do zbyt trwałych. Tu najczęściej zawodzą łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, a także w niektórych egzemplarzach pękają sprężyny.

Często też dochodzi do uszkodzenia poduszek amortyzatorów, co objawia się skrzypieniem podczas skręcania. Łożyska kolumn McPhersona to kolejne wrażliwe na uszkodzenie elementy. Głuchy trzask dobiegający spod maski w czasie jazdy po nierównościach świadczy o konieczności ich wymiany. Z kolei w układzie wspomagania najbardziej zawodnymi elementami są oczywiście końcówki drążków kierowniczych, a także pompa wspomagania.

Jednak najsłabszym punktem tego francuskiego vana jest elektronika. Nietrwałe okazują się być drobiazgi takie jak silniczki wycieraczek i różnego rodzaju czujniki, w tym między innymi czujnik ciśnienia w oponach. Często spotykane są również awarie elektronicznego wyświetlacza, który potrafi pokazywać wyraźnie zawyżoną temperaturę lub prędkość.

Uciążliwe są także często przepalające się żarówki oraz samoczynnie włączające i wyłączające się radio. Do drobnych mankamentów należy zaliczyć także: zacinający się zamek tylnej klapy bagażnika, przeciekający szyberdach oraz odklejającą się uszczelkę przedniej szyby. Rozrusznik to kolejny z elementów w Renault Espace III, który również często zawodzi.

Najtańsze egzemplarze Espace III możemy kupić na rynku aut wtórnych już za około 7000 zł, jednak przed dokonaniem transakcji warto dokładnie sprawdzić wybrany przez nas egzemplarz, aby uniknąć wysokich kosztów serwisu. Szczególną uwagę należy zwrócić na: silnik, zawieszenie, układ kierowniczy i elektronikę.

Zobacz także:

Dacia Logan [awarie i problemy]

Renault Megane II [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Renault Laguna II

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki