Nie tylko dla oka – Prior Design E 350 Coupé (2011)
Firma Prior Design przyzwyczaiła nas do projektów, których celem jest przede wszystkim zmiana stylu samochodu na bardziej sportowy. Najnowsze dziecko tunera jest inne - nie tylko wygląda inaczej, ale zostało też odrobinę podrasowane od strony technicznej. Oto Mercedes-Benz E Coupé z 3,5-litrowym wzmocnionym silnikiem.
Tuner z Niemiec gustuje przede wszystkim w tuningu optycznym. Większość projektów pod względem odwagi zmian mieści się w normie i nie rażą oglądających swoim wyglądem. Tak samo jest w przypadku tego Mercedesa.
Firma tuningowa zaprojektowała pakiet dość skromnych spojlerów, które w dużym stopniu przypominają oferowany przez firmę Mercedes zestaw AMG Sport Package. W skład tego, co sprzedaje Prior wchodzi przedni spojler, listwy progowe, fartuch pod tylny zderzak z „dyfuzorem”, listwa z włókna węglowego na pokrywę bagażnika, a nawet spojler dachowy, którego w tym egzemplarzu nie zamontowano.
Wszystkie części wyglądają dobrze i są bardzo dobrze spasowane, dzięki czemu można mieć wrażenie, że już w fabryce w Stuttgarcie pracownicy zamontowali te spojlery.
Sportowego obrazu E Coupé dopełniają 20-calowe felgi pomalowane na złoty kolor, które przywodzą na myśl wyścigowe felgi BBS. Do wyboru są też kolory: czarny matowy i błyszczący oraz srebrny.
Pewnym zaskoczeniem mogą być modyfikacje mechaniczne, za które tuner raczej się nie zabiera. Auto zostało obniżone o 35 mm, ale brakuje danych o tym, czy jest to ulepszenie wynikające ze zmiany samych sprężyn w samochodzie, czy też tuner zdecydował się wymienić kompletne zawieszenie.
Nowy Mercedes-Benz E 350 BlueEFFICIENCY Coupé jest „uzbrajany” w silnik V6 o objętości skokowej 3,5 l wyposażony m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa. Jest to nowa jednostka M276 będąca następcą motoru M272. Silnik E 350 BE Coupé ma moc 306 KM przy 6500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w przedziale od 3500 do 5250 obr./min. Niestety nabywcy wozu z nowymi jednostkami wyposażonymi we wtryski bezpośrednie nie znajdą w ofercie Priora nic dotyczącego ich jednostek.
Natomiast jeżeli ktoś jest posiadaczem auta ze starszą wersją M272 (tak jak w tym przypadku) lub ma model E 500 Coupé z 5,5-litrowym V8 może liczyć na kilka dodatkowych koni mechanicznych. Prior Design wymienia wtedy układ wydechowy na sportowy i zmienia oprogramowanie centralnej jednostki sterującej, co skutkuje 75-konnym wzrostem mocy w mniejszym silniku i 76-konnym w większym. W rezultacie 3,5-litrowy V6 będzie dysponował 348 KM, a większy 8-cylindrowy silnik – 463 KM.
Dane techniczne ulepszonych aut oraz koszty tuningu pozostają nieznane.
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3498 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 348 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 99,49 KM/l (seryjny – 77,76 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20″
- Koła tylne: 20″
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1715 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,93 kg/KM (seryjny – 6,31 kg/KM)
- Długość: 4698 mm
- Szerokość: 1786 mm
- Wysokość: 1358 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 2760 mmblock position=\inside7873/block
Źródło: automobilesreview