Zwyczajny niezwyczajny – KBR Passat CC 2.0 TSI (2011)

Zwyczajny niezwyczajny – KBR Passat CC 2.0 TSI (2011)

Zwyczajny niezwyczajny – KBR Passat CC 2.0 TSI (2011)
Olgierd Lachowski
02.06.2011 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:50

Volkswagen Passat w wersji sedan i kombi to bardzo popularny samochód. Nieco inaczej jest z nadwoziem CC. Takie auto rzadziej można spotkać. Jeszcze rzadziej na ulicy będzie można zobaczyć dzieło firmy KBR Motorsport – 260-konnego Volkswagena.

Obraz

CC, mimo że to nadal Passat, wygląda interesująco. Według księgowych Volkswagena Passat CC jest na tyle ciekawy wizualnie i inny od zwykłych Passatów, że można wziąć za niego sporo więcej pieniędzy.

Prezencja prezencją, ale pod maską znajdzie się dobrze znana technika firmy z Wolfsburga. Prezentowanego Passata CC napędza 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z grupy EA888. Odlany z żeliwa szarego kadłub waży zaledwie 33 kg. Długoskokowy motor wspomagany jest turbosprężarką BorgWarner K03, dzięki której w tym samochodzie osiąga on moc 211 KM przy 5300-6200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w szerokim zakresie, bo od 1700 do 5200 obr./min.

Niemiecki tuner – KBR Motorsport – który zajął się tym sedanem, zwiększył moc jednostki napędowej do 260 KM. Nie wiadomo dokładnie, jakich zmian przy tym dokonano, ale pewne jest, że wymieniono układ wydechowy na sportowy. Możemy się domyślać, że inżynierowie KBR zmienili oprogramowanie jednostki sterującej.

Obraz

Chyba jeszcze poważniejszą zmianą niż modyfikacje silnika jest nowe zawieszenie. Firma tuningowa zdecydowała się na zastosowanie pakietu produkcji KW o nazwie Variant 3. Jest zawieszenie z regulacją nie tylko wysokości, ale także charakterystyki pracy amortyzatorów.

Ten Passat CC seryjnie został wyposażony w pakiet stylistyczny R-Line, w ramach którego Volkswagen montuje m.in. listwy ozdobne na przedni zderzak i progi. KBR dodało 20-calowe pięcioramienne felgi R12 Nero, które obuto w opony o rozmiarze 225/30 R 20.

Osiągi tego Passata nie są znane, wiemy natomiast, że KBR Motorsport oczekuje 11 000 euro zapłaty za dokonanie opisanych wyżej przeróbek.

Dane techniczne


  • Typ: R4, EA888
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 260 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,05 KM/l (seryjny – 106,35 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20″
  • Opony przednie: 225/30 R 20
  • Opony tylne: 225/30 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1513 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,82 kg/KM (seryjny – 7,17 kg/KM)
  • Długość: 4799 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Rozstaw osi: 2711 mmblock position=\inside7851/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)