Mercedes ma oddział MBS (Mercedes-Benz Special Trucks), który zajmuje się pojazdami użytkowymi z gwiazdą na przedzie. Zaliczają się do nich m.in. Zetros czy Unimog - właśnie tego ostatniego dotyczy ten wpis. 60 lat temu - 3 czerwca 1951 roku - z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz modelu Unimog. Z tej okazji Mercedes zaprezentował nietypowy koncept futurystycznego i unikalnego Unimoga.
Mercedes ma oddział MBS (Mercedes-Benz Special Trucks), który zajmuje się pojazdami użytkowymi z gwiazdą na przedzie. Zaliczają się do nich m.in. Zetros czy Unimog - właśnie tego ostatniego dotyczy ten wpis. 60 lat temu - 3 czerwca 1951 roku - z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz modelu Unimog. Z tej okazji Mercedes zaprezentował nietypowy koncept futurystycznego i unikalnego Unimoga.
Wydaje się oczywiste, że Mercedes nie ma zamiaru produkować takiego pojazdu, jednak niektóre elementy stylistyki urodzinowego Unimoga mają w pośredni sposób trafić do przyszłych użytkowych modeli niemieckiego producenta.
Design wzorowany jest na sylwetce żaby i trzeba przyznać, że w zielonym kolorze uniwersalna ciężarówka Mercedesa tak też wygląda. A jak na żabę przystało, samochód nie grzeszy pięknością i raczej nie zamieni się w księcia. Jedno jednak trzeba mu przyznać - jest z całą pewnością unikatowy i oryginalny.
Solenizant został zbudowany na bazie Unimoga U 5000 i dzięki bardzo dobrym właściwościom off-roadowym i napędowi na 4 koła może wjechać w bardzo trudny teren. Otwarte nadwozie to nawiązanie do pierwszych wersji Unimoga sprzed 60 lat.
Rzadko możemy zobaczyć modele koncepcyjne samochodów użytkowych/ciężarowych, a więc tego typu akcje z całą pewnością są ciekawą odmianą. Jednocześnie niemiecki oddział MBS promuje swoje pojazdy, a więc profity są obustronne.
Źródło: World Car Fans • Carscoop