Pierwsze podejście – kwalifikacje do 24H Le Mans 2011

Wczoraj wieczorem między 22:00 a 0:00 odbyła się pierwsza sesja kwalifikacyjna do 24-godzinnego wyścigu pod Le Mans. Kto był najszybszy?

Boksy

Do pierwszej sesji zgłosiło się 168 kierowców w 56 bolidach klas od LMP1 do GTE Am. Pierwszym liderem po 9 minutach kwalifikacji został Mike Rockenfeller (znany z DTM) w Audi R18 TDI z czasem 3:27,949 min.

Porsche 917 K [580–630 KM, ponad 360 km/h]

Parę minut później Pescarolo wykręciło pirueta w Indianapolis, a 20 minut po 22 Aston Martin o numerze 007 „zgubił” część nadwozia. W ogóle nowe AMR-One są… trudno powiedzieć, czy pechowe, czy raczej źle zaprojektowane i wykonane. Peugeotom i Audi nie zdarzają się takie dziwne historie.

Lider w klasie GTE Pro - BMW M3 GT2

Drugi z Astonów miał też miał problemy i musiał się zatrzymać na prostej Mulsanne.

Audi R18 TDI [ok. 550 KM, co najmniej 332 km/h]

Zobacz również: Hot B War - test

Przed 22.30 najszybszym wozem na torze zostało Audi numer 2 z André Lottererem za sterami. Kierowca uzyskał czas 3:27,939 min. Chwilę wcześniej BMW M3 GT2 wykręciło najlepszy czas w klasie GTE Pro, osiągając wynik 3:58,426. Z kolei wśród „amatorów” w pierwszej godzinie najlepsze było Porsche 911 GT3 RSR z rezultatem 4:03,918 min.

Najszybszy w pierwszej sesji Peugeot 908

W drugiej godzinie wiele się nie działo do momentu, gdy Stephane Sarrazin w Peugeocie 908 #8 wykręcił czas 3:27,033 min. Nikt już go nie poprawił.

Ostatecznie przed dzisiejszą sesją liderem jest wspomniany Sarrazin, na drugim miejscu — Audi R18 TDI #2 (3:27,939 min), a na trzecim Audi #1 (3:27,949 min).

Wyścigowa Honda CR-Z gotowa do prezentacji przed Le Mans

W GTE Pro BMW pozostało na pierwszym miejscu . Tak samo było w GTE Am, gdzie czas 4:03,918 min wystarczył do zachowania pierwszego miejsca. Najszybszym wozem z silnikiem benzynowym w LMP1 był nie Aston Martin, a Pescarolo Judd, które straciło do Peugeota niespełna 8,50 s.

Walka w klasie GTE - Aston Martin V8 Vantage GT2 kontra Ford GT

A Aston Martin AMR-One? No cóż, jego wyniki były słabe, bardzo słabe. Od Astonów szybsze były bolidy LMP2. Lider LMP2 – HPD ARX-01d (potem miał wypadek) – uzyskał czas 3:42,615 min, podczas gdy lepszy z dwóch AMR-One – 3:56,637 min (!). Wynik tego AMR-One był gorszy od 10 spośród 11 wozów klasy LMP2! Ten jeden samochód LMP2, który przegrał z Astonem, był od niego wolniejszy o niespełna 1 sekundę.

Najpierw HPD ARX-01d uzyskał najlepszy czas w LMP2, a potem został koszmarnie rozbity

Co prawda dziś będzie druga sesja kwalifikacyjna, ale wszystko wskazuje na to, że brytyjska marka zbierze tęgie baty w tegorocznym wyścigu. Co gorsza, w zespole nie ma progresu wyników – bolidy, jak były wolne, tak są, jak były awaryjne, tak są nadal.

Słowo o prędkościach

Lotus Evora GTE - na razie słabo

Tegoroczne Le Mans nie będzie tak szybkie jak wyścig w ubiegłym sezonie, bo samochody są wolniejsze. Ale wolniejsze są niewiele. W zeszłym roku Peugeot osiągnął w kwalifikacjach 343 km/h. W tym roku najszybszy jest również 908, który pomknął z prędkością 339,6 km/h. Najszybsze Audi osiągnęło 332,3 km/h.

Peugeot 908 [ok. 580 KM, co najmniej 339 km/h]

Jak widać, niemiecki wóz jest na prostej wolniejszy, za to nadrabia w krętych sektorach. Zresztą różnice czasowe między Audi i Peugeotami są mniejsze niż w zeszłym roku.

Co dalej?

Audi R18 TDI po zmroku

Dziś druga sesja kwalifikacyjna, w której ostatecznie rozstrzygnie się układ aut na starcie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że kwalifikacje są tylko pokazem potencjalnych możliwości samochodów, a na wynik wyścigu nie mają żadnego wpływu.

Aston Martin AM-One [ok. 540 KM, ok. 290 km/h]

Kierowca Peugeota Stephane Sarrazin spodziewa się, że aby ostatecznie zająć Pole Position, trzeba będzie osiągnąć czas na poziomie 3:25,5 min. Wkrótce przekonamy się, czy mam rację.

Źródło: lemans

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji