1997 Honda J-VX [zapomniane koncepty]

1997 Honda J‑VX [zapomniane koncepty]

1997 Honda J-VX
1997 Honda J-VX
Arkadiusz Gabrysiak
10.06.2011 18:30, aktualizacja: 07.10.2022 17:52

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

Prezentowany prototyp prezentuje się bardzo dobrze. Sportowe, trzydrzwiowe i bardzo lekkie nadwozie mogło pomieścić 4 osoby w układzie 2+2. Niestety na bagaż nie zostawało już wtedy zbyt wiele miejsca. Pod względem stylistycznym uwagę zwraca agresywny pas przedni z trójkątnymi reflektorami, szklany dach oraz masywny tył uwieńczony ciekawie wkomponowanymi światłami i centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu.

HONDA J-VX CONCEPT
HONDA J-VX CONCEPT

Wnętrze pojazdu pasowało do jaskrawo-zielonego lakieru, jednak zdecydowano się tutaj także na kontrastujące, fioletowe barwy. Niewielka deska rozdzielcza posiadała wszystkie potrzebne wskaźniki, a w przednim rzędzie siedzeń zainstalowane fotele kubełkowe. Ponadto Honda zastosowała tutaj specjalne pasy bezpieczeństwa, które pełniły rolę specyficznych poduszek powietrznych.

Agresywna sylwetka nie współgrała jednak z jednostką napędową. Jak już wspomniałem we wstępie, prototyp J-VX wyposażono w hybrydowe źródło napędu składające się z 1,0-litrowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego VTEC i motoru elektrycznego. Dzięki temu samochód potrzebował jedynie około 3,3 litra benzyny na 100 km i charakteryzował się bardzo niską emisją dwutlenku węgla.

Honda J-VX
Honda J-VX

Koncept J-VX był bazą do stworzenia kolejnego prototypu o nazwie VV, który po paru modyfikacjach, pod koniec 1999 roku, przekształcono w produkcyjną odsłonę Hondy Insight pierwszej generacji. Jednak sądzę, że wielu z Was dostrzeże tutaj także wiele podobieństw do modelu CR-Z, którego zarówno sylwetka, jak i zastosowana technologia zdaje się potwierdzać fakt, że to właśnie konceptem J-VX inspirowali się projektanci tworzący Hondę CR-Z.

  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • HONDA J-VX CONCEPT
  • Honda J-VX
[1/5] 1997 Honda J-VX
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)