Zuooo… – MTM A1 Nardò Edition (2011)

Zuooo… – MTM A1 Nardò Edition (2011)

Zuooo… – MTM A1 Nardò Edition (2011)
Olgierd Lachowski
22.06.2011 06:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:55

Pamiętacie, jak Piotrek i Rafał pisali o 500-konnym prototypie Audi A1 (kto nie pamięta, poniżej znajdzie linki do tych artykułów)? Czemu o tym piszę? Bo fabryka w Ingolstadt dopiero buduje swój samochód, a MTM już takim jeździ. Jak szybkie może być Audi A1 po tuningu? Nie uwierzycie, ale może rozpędzić się do ponad 300 km/h!

Na razie informacje są skąpe. Wiemy, że wóz ma przełożony pod maskę 2,5-litrowy silnik z Audi TT RS. Jest oczywiście turbosprężarka i mnóstwo innych zmian. Ciśnienie doładowania turbosprężarki wynosi 1,3 bara. Motor wytwarza 500 KM mocy przy 6900 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr./min.

Według dostępnych informacji A1 ma tylko napęd przedni, ale z mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu. Moc z silnika jest dostarczana za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów.

Z przodu znajdują się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 376 mm, a z tyłu tarcze mają 288 milimetrów średnicy.

Małe Audi porusza się na 19-calowych kołach z oponami 235/30 R 19.

Obraz

Sprint do 100 km/h A1 Nardò Edition zajmuje 4,50 s, a jego prędkość maksymalna (zmierzona na torze Nardò) wynosi… 324 km/h!

MTM A1 startowało w tej samej imprezie, w której brała udział Mathilda Scirocco GT-R1, czyli w Highspeed-Test. Na razie Auto Motor und Sport ukrywa informacje o tym evencie. Oprócz tych dwóch wozów na torze Nardò pojawiło się Porsche 911 przygotowane przez 9ff (samochód można było podziwiać podczas VRS), ale też na razie nie udało nam się ustalić, co to dokładnie za auto. Poza tym na torze był przerobiony Mercedes-Benz SLR McLaren (prawdopodobnie Hamann), G-Power M3 i Porsche Cayenne po tuningu.

Gdy dowiemy się czegoś więcej, na pewno pojawią się na ten temat informacje.

Obraz

Na razie zdjęcia nie są najwyższych lotów, bo nie są to fotografie oficjalne. Gotowe auto było oklejone pomarańczowymi foliami.

Dane techniczne


  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2498 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 500 KM przy 6900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 200,16 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 376 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 288 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/30 R 19
  • Opony tylne: 235/30 R 19

Masy i wymiary:


  • Długość: 3954 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Rozstaw osi: 2469 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 324 km/hblock position=\inside7758/block

Źródło: mtm

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)