Rywal Moby Dicka – Switzer Panamera Turbo P680 (2011)

Rywal Moby Dicka – Switzer Panamera Turbo P680 (2011)

Rywal Moby Dicka – Switzer Panamera Turbo P680 (2011)
Olgierd Lachowski
26.06.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:56

Firma Switzer zbudowała konkurenta dla Moby Dicka. Nie chodzi tu jednak o słynny wóz wyścigowy z 1978 roku, a o Porsche Panamerę Turbo w wersji Moby Dick zbudowanej przez Edo Competition.

Obraz

Moby Dick przygotowany przez Edo Competition to najmocniejsza dostępna na rynku Panamera Turbo po tuningu. Wóz ma aż 750 KM mocy i potrafi osiągnąć prędkość większą niż 340 km/h (ograniczona elektronicznie właśnie do 340 km/h).

By produkt Switzera mógł konkurować z autem Edo Competition, tuner musiał znacząco zwiększyć moc silnika seryjnego samochodu. Dokonał tego za pomocą nowych turbosprężarek, wydajniejszej międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz nowego oprogramowania motoru.

Obraz

A sam silnik to oczywiście widlasta „ósemka” z bezpośrednim wtryskiem paliwa o objętości skokowej 4,8 l, który seryjnie ma moc 500 KM.

Teraz, po przeróbkach, jednostka napędowa ma mocy znacznie więcej, bo 689 KM, ale jeszcze bardziej imponująco wygląda wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 970 Nm!

Tuner zrezygnował z modyfikacji podwozia uznając najwyraźniej, że już jest wystarczająco dobre. To samo tyczy się zresztą karoserii Porsche, która pozostała w nienaruszonym stanie.

Obraz

Switzer Panamera Turbo P680 może się pochwalić bardzo dobrymi osiągami. Dzięki dwusprzęgłowej zautomatyzowanej 7-biegowej skrzyni biegów oraz napędowi na obie osie przyspieszenie auta od 0 do 96 km/h wynosi zaledwie 3,50 s.

Nieograniczona żadnymi elektronicznymi „kagańcami” prędkość maksymalna to 215 mil na godzinę, czyli 346 km/h.

Za tuning silnika Switzer Performance żąda zaledwie 15 520 euro – nie jest to cena wygórowana za takie osiągi.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, M48.70
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 689 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,36 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 970 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19″
  • Koła tylne: 10,0 x 19″
  • Opony przednie: 255/45 R 19
  • Opony tylne: 285/40 R 19

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,97 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 346 km/hblock position=\inside7744/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)