Dyskretny indywidualista – Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black (2011)

Dyskretny indywidualista – Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black (2011)

Dyskretny indywidualista – Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black (2011)
Olgierd Lachowski
11.07.2011 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:00

Niemiecki tuner lubiący czerń – Kicherer – dobrał się ostatnio do Mercedesa CLS 500. Nadwozie oczywiście musiało być czarne. A co jeszcze zmieniło się w CLS-ie?

Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.2
Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.2

Karoseria sedana o sportowym zacięciu została oklejona folią o czarnej matowej barwie. Wyjątek stanowi żebro na osłonie chłodnicy i oprawy zewnętrznych lusterek, które pokryto folią o wyglądzie włókna węglowego. Ma to jeszcze bardziej uatrakcyjnić auto.

Taką samą rolę pełnią także koła. Kicherer skorzystał z 20-calowych odkuwanych felg RS-1. Za kołami kryją się wzmocnione hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu.

Zajrzyjmy pod maskę. Tam znajduje się 8-cylindrowiec mający objętość skokową wynoszącą 4,7 l, który jest „poganiany” dwiema turbosprężarkami. Inżynierowie ze Stuttgartu wypuszczają na ulicę auto z silnikiem o mocy 408 KM przy 5000-5750 obr./min i momencie obrotowym 600 Nm dostępnym w zakresie 1600-4750 obr./min.

Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.4
Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.4

Poprzez ingerencję w ECU i montaż sportowego układu wylotowego fachowcy pracujący dla Kicherera dokładają jeszcze 62 KM mocy i 90 Nm momentu. Te ulepszenia sprawiają, że wóz po tuningu plasuje się między seryjnymi modelami CLS 500 i 525-konnym CLS 63 AMG[sup]1)[/sup].

Ponieważ już fabryczne wnętrze jest bardzo luksusowe, a jednocześnie sportowe, więc tuner zaniechał jakiejkolwiek w nie ingerencji.

Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.8
Kicherer CLS 500 BlueEFFICIENCY Edition Black fot.8

Kicherer nie podaje informacji ani o możliwościach jezdnych czarnego Mercedesa, ani o kosztach jego tuningu.

[sup]1)[/sup] Z Performance Package auto ma 557 KM.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4663 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 470 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,79 KM/l (seryjny – 87,50 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 20” RS-1
  • Koła tylne: 20” RS-1

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1890 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,02 kg/KM (seryjny – 4,63 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1416 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside7638/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)