Mały diabeł – Kelleners 1M Coupé KS1-S (2011)

Mały diabeł – Kelleners 1M Coupé KS1‑S (2011)

Mały diabeł – Kelleners 1M Coupé KS1-S (2011)
Olgierd Lachowski
13.07.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:01

Po kilku latach zastoju Kelleners odzyskał wigor i często prezentuje nam nowości. Oto małe BMW 1M Coupé po kuracji wzmacniającej. Ten mały diabeł ma 410 koni mocy.

Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.6
Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.6

Kelleners Sport jest drugą firmą tuningową, której udało się podkręcić najmniejszy model ze znaczkiem M wyprodukowany przez BMW.

Fabryczne 1M straszy 3-litrową rzędową szóstką uzbrojoną w dwie turbosprężarki. Oznaczony symbolem N54B30 silnik ma 340 KM mocy przy 5900 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego przy 1500-4500 obr./min.

To wystarcza, aby prędkościomierz auta wskazywał 100 km/h po 4,90 s, a sam pojazd rozpędzał się do 250 km/h.

BMW 1M Coupé absolutnie jest samochodem nietuzinkowym, którego nie spotkamy na co dzień. Za to odstawiając wóz do Kellenersa, klient ma gwarancję, że takich BMW jak jego będzie nie więcej niż kilka. Ale czy warto powierzyć auto w ręce mechaników z Merzig?

Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.11
Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.11

Argumentem „za” może już być choćby wyższa o 70 KM moc auta po tuningu. Zwiększenie jej jest możliwe po przeprogramowaniu centralnego komputera oraz po zainstalowaniu nowego układu wydechowego. O swobodny przepływ spalin dbają w nim 83-milimetrowe rury oraz sportowe reaktory katalityczne i tłumiki.

Nie tylko moc jest wyższa - maksymalny moment obrotowy po przeróbkach wspina się do aż 550 Nm.

Firma zmieniła seryjne zawieszenie na produkt z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów. Dzięki niemu BMW powinno być jeszcze szybsze podczas prób torowych.

Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.15
Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.15

Także optycznie BMW Kellenersa odróżnia się od seryjnego. W aucie po tuningu zainstalowano listwę pod przednim zderzakiem, która ma zmniejszyć opór powietrza, a jednocześnie zwiększyć docisk aerodynamiczny. Oczywiście ta część pełni również funkcję ozdobną, tak samo jak koła.

A koła to komplet 20-calowych felg o szerokości 9,0” z przodu i 10,0” z tyłu. Optymalny kontakt z jezdnią gwarantują opony 245/30 R 20 na kołach kierowanych i 265/30 R 20 na napędowych.

Wnętrze zostało ozdobione białą i czarną skórą oraz Alcantarą[sup]®[/sup]. Znajdują się w nim też aluminiowe nakładki na pedały i dywaniki z logo Kelleners.

Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.27
Kelleners 1M Coupé KS1-S fot.27

Co prawda tuner nie poinformował o kosztach tuningu, ale efekt jego prac jest całkiem przyjemny i chyba warto oddać swoje BMW inżynierom Kellenersa.

Dane techniczne


  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 410 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,63 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 265/30 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,82 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mmblock position=\inside7633/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)