Mercedes SLK 55 AMG - "nie" dla downsizingu!

Mercedes SLK 55 AMG - "nie" dla downsizingu!

Mercedes SLK 55 AMG - "nie" dla downsizingu!
Bartosz Pokrzywiński
21.07.2011 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:03

Mercedes obok Ferrari oraz amerykańskich producentów jest chyba największym orędownikiem wolnossących silników V8. W nowym SLK 55 AMG miał pojawić się doładowany silnik V6, Niemcy znaleźli jednak niemal doskonały kompromis.

Turbosprężarki oraz kompresory nie są niczym nowym dla AMG, nadwornego tunera aut ze Stuttgartu. Dlatego też wcześniej pojawiły się spekulacje na temat nowego SLK 55 AMG wyposażonego w mniejszy silnik V6, wzmocniony sprężarką.

Obraz

Mercedes przejrzał jednak wszystkie możliwości i zdecydował się na inny, rzadziej spotykany system. Pod maskę SLK trafi silnik V8 o pojemności 5,5 litra, będący pochodną 5,5 turbodoładowanego V8, które napędza m.in. E63 AMG.

Rezygnacja z dwóch sprężarek nie jest jednak jedynym pomysłem na obniżenie spalania. Jednostka będzie wyposażona w system AMG Cylinder Management, który w zakresie od 800 do 3600 obr./min. będzie wyłączał cztery z ośmiu cylindrów.

Dzięki temu zabiegowi produkujące 422 KM V8 ma zapewniać autu średnie spalanie na poziomie 8,5 litra na sto kilometrów. Brzmi nieźle, jednak czy ten system, który znany był wcześniej chociażby z jednostek HEMI, nie będzie przysparzał problemów?

Obraz

Zdaniem AMG dołączenie pozostałych czterech cylindrów przy 3600 obr./min. jest niezauważalne. Cała procedura trwa podobno 30 milisekund.

Więc czy jednostkę tę trzeba będzie wysoko kręcić, żeby uzyskać satysfakcjonujące przyspieszenie? Pokażą to pierwsze testy. Silnik zadebiutuje na tegorocznym salonie we Frankfurcie.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)